Freedom internet

Gisteren was ik bij mijn nichtje om freedom te ervaren wat mij opviel is dat bij overvieuw op de fritzbox 998 up 998 down is, maar werkelijk hebben ze maar 100, weet iemand hoe dit zit?

Denk ook aan de snelheid van het lokale netwerk, zoals WIFI of de switches. Ik had zelf 100 Mbps switches. Pas toen ik glasvezel kreeg, heb ik 1000 gekocht.
Als je geen snel lokaal netwerk hebt, dan kun je direct een netwerkkabel tussen de mediaconverter en een computer doen om de snelheid te meten. Denk er dan nog wel aan dat netwerkkaarten soms ook alleen 100 Mbps kunnen zijn.

1 like

Als ze maar voor 100 mbit betalen dan is de verbinding met de wijk switch waarschijnlijk alsnog gewoon gigabit en wordt de snelheid daar pas geknepen (of nog veel later). Dan geeft de fritzbox gewoon aan dat de link een gigabit is.

1 like

Ah ok helder dank je wel

1 like

Oja weet iemand ook hoe ik de internet verbinding direct tot stand kan brengen op een laptop verbonden met de mediaconverter van odido, krijg nu geen ip adres, met tweak kreeg ik wel een ip als ik rechtstreeks aan de tp-link Converter mijn laptop aansloot

Ik denk op de laptop bij netwerk adapter VLAN id op 300 zetten.

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.