Freedom Internet ipv Odido op basis van "klantenservice" bij eigen modemkeuze fritzbox 5590?

Ik ben nu een tijdje bezig met de overgang en dus migratie van Tweak naar Odido met eigen modemkeuze = Fritzbox 5590. Tot nu toe geldt dat zowel de klantenservice van Tweak en Odido ons als Tweak klanten niet als Odido klanten zien ondanks dat Tweak onderdeel van de Odido familie is zoals de mails van Tweak aangeven.

Klantenservice vertelt een heel ander verhaal: u bent nog geen klant bij Odido en dat Tweak overgenomen is door Odido wil niet zeggen dat u klant bent bij Odido. U moet dus zelf klant worden bij Odido.

Okay als antwoord gegeven en hoe gaat Odido mij als klant dan helpen bij de migratie van Tweak naar Odido met eigen modemkeuze Fritzbox 5590. Wij gaan u niet helpen meneer! U krijgt een ONT kastje en daarachter een router van Odido. Dit wordt werkend opgeleverd en als de monteur de deur heeft dichtgedaan dan mag u zelf prutsen wat u wil maar wij bieden geen ondersteuning bij het aan de praat krijgen van uw eigen modem(keuze) fritzbox 5590.

Duidelijk is dus dat je een ONT kastje in de meterkast krijgt met eigen stroomtoevoer en een router met eigen stroomaansluiting. Twee keer 220 volt dus en wellicht dubbele energiekosten om 1 internet verbinding aan de praat te krijgen. Ik wil die ONT shit niet omdat ik dit al in mijn fritzbox 5590 heb zitten en niet nog meer kastjes in mijn meterkast wil ;-).

Dus het is nu de afweging tussen goedkopere aanbieder Odido waarbij men klantenservice niet hoog in het vaandel (b)lijkt te hebben staan (duurt ook lang voordat uberhaupt de telefoon door iemand opgenomen wordt), er een ONT kast in je meterkast komt en er geen support geleverd wordt op je eigen modem(keuze) of te kiezen voor het iets duurdere Freedom Internet waarbij er GEEN ONT kastje in je meterkast hoeft te komen en waarbij de glasvezelkabel direct in de Fritzbox 5530 die ze standaard leveren of de 5590 (eigen modemkeuze) gestoken wordt. Je krijgt echter ook geen ondersteuning bij het opleveren van de eigen modemkeuze 5590. Dat moet je dus ook zelf doen.

Dus samengevat:

Voordeel Odido:

  • Iets goedkoper

Nadeel Odido:

  • ONT kastje met 220v
  • Router met 220v
  • Geen korting bij eigen modemkeuze op maandprijs
  • Geen vast ip-adres
  • Slechte klantenservice ervaring tot nu toe

Of

Voordeel Freedom Internet:

  • GEEN ONT kastje met 220v in de meterkast noodzakelijk
  • Korting eigen modemkeuze van 2 euro per maand
  • Wel vast ip-adres
  • Okay klantenservice ervaring tot nu toe
  • Privacy first provider

Nadeel Freedom internet:

  • Iets duurder

Als jullie dit lezen wat zouden jullie doen?

Via jouw Youtube review van de Frit!box 5590 zie ik dat je in het E-fiber gebied zit.
Waarom zit Glasnet.nl als keuze niet in je ‘shortlist’

Bij Glasnet mag je een werkende Fritz!box AON gewoon laten zitten en zij regelen het opzeggen bij Tweak en sluiten je weer aan op een vooraf afgesproken dag en zelfs tijd!
Het enige wat jij hoeft te doen is vlak voor de afgesproken tijd je gebruikersnaam en password in te vullen in de Fritz!box bij de account gegevens


Glasnet.nl is blijkbaar ook een prima keuze en helemaal als je aangeeft dat AON als verbinding gewoon intact blijft. Dit zou het minste gedoe opgeleverd hebben wellicht maar bij de postcode check wordt niet aangegeven om wat voor verbinding het gaat waardoor ik dus niet zeker wist/weet om welke verbinding het ging/gaat. Kan/Kon niet vooraf zien dat het AON is.

Maar recente melding op de site: Gebeurtenis: Ongebruikelijk lange wachttijden Telefonische Support klinkt niet al te best. Als er iets is moet je gewoon iemand aan de lijn kunnen krijgen als klant. Meer en meer organisaties hebben telefonische support niet op orde en dat is voor een klant ook belangrijk.

Ik heb inmiddels freedom internet afgenomen en heb 14 dagen bedenktijd. Dus het kan altijd nog een optie zijn om te switchen maar voor nu is de keuze op freedom internet gevallen.

Er is zeer recent Ă©Ă©n dag een storing geweest bij Glasnet.nl. En ja. Dan is de telefoon roodgloeiend bezet.
Maar al die andere dagen krijg je meteen iemand aan de lijn. En deskundig, en zeer behulpzaam. Waar is dat zo?
Lees op Tweakers eens die prima ervaringen van vele Tweak overstappers:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/77113962#77113962

1 like

Goed dat je dit dus meldt voor Tweak klanten omdat het klinkt als de makkelijkste manier om over te stappen met een gunstige prijs.

Ik heb nu al voor Freedom Internet gekozen ondanks de hogere prijs voor het “verhaal” rondom privacy first etc. Dat is voor mij ook belangrijk en Odido komt over als een sales organisatie waarbij zoveel mogelijk mensen in zo kort mogelijke tijd aangesloten moeten worden en je dus een nummer bent en je geen echte klant voelt maar een afnemer.

Het is de 3e keer dat ik dit Glasnet.nl meld. Odildo zal niet blij met me zijn :slight_smile:
En ben je niet geinteresseerd in de verkoop praatjes van Odildo?
Dan kun je dit nummer:
06 14094100
weg klikken wanneer je er door gebeld wordt. Dat doen ze ongevraagd meerdere keren.

1 like

Ik moet wel lachen om dit foutje:


Ziet iemand het (voor wanneer je het moet activeren) :slight_smile:

Is Odildo bewust gekozen omdat ik al meer mensen deze term zie gebruiken op dit forum? Typefoutje of een bewussie?

Raadt daar maar naar :slight_smile:

We geven ons over aan 3 grote providers: KPN, Ziggo en Odildo.
En de kleinere worden door hen opgeslokt. En uiteindelijk betalen we de hoofdprijs voor onze aansluiting.
Willen we dat?

Je kunt er op wachten dat KPN straks zegt tegen Freedom: Het is genoeg geweest.
Vanaf morgen?, 3 of 6 maanden of hooguit nog een jaar heten jullie gewoon KPN.
Einde Freedom

En de woekerwinsten van Ziggo verdwijnen over de oceaan naar de Amerikaanse investeerder Liberty. Zijn we daar blij mee als klein landje? De meesten klanten zitten op ca. EUR 90 per maand!!

1Gbit/s glas van Glasnet EUR 37,50 p/m in het E-fiber gebied! in combinatie met NLZiet (geweldig) voor TV EUR 7,95 p/m zit je voor de helft ‘gebeiteld’.

1 like

Freedom != XS4ALL, he. Voorlopig zijn ze nog onafhankelijk en heeft KPN daar niets in de melk te brokkelen.

Hier staat hoe je bij odido eigen apparatuur aansluit: Vrije modemkeuze: je eigen modem installeren | Odido
En verder hier: https://assets.odido.nl/x/6ba57ca29d/eigen-modem-modem-instellingen.pdf
Alleen zou ik voor het gemak met een Fritzbox liever het serienummer van de odido ONT klonen/spoofen dan het eigen nummer bij odido registreren. (Ik meen tenminste dat dat kan, hoewel ik het zelf nooit gedaan heb, want heb zelf geen glasvezel fritzbox.)
Er staat niks over VLAN instellingen, maar die vind je zo.

Is Odildo bewust gekozen omdat ik al meer mensen deze term zie gebruiken op dit forum? Typefoutje of een bewussie?

Moet wel een onschuldige tikfout zijn want:

  • Waarnaar eventueel wordt gerefereerd biedt voor ongeveer de helft van onze maatschappij naar schijnt een prettige ervaring.
  • Zou erg flauw zijn van onze mede Tweak-ers.

Geen van beide kan natuurlijk waar zijn.

Om de originele vraag te beantwoorden; Ik stap overigens per december over naar Freedom (wel PON omdat het nog niet anders ging).

1 like

Ik heb ondertussen een Odido aansluiting aangevraagd, aan het einde van de maand word ik omgezet.

In het pakket zit inderdaad een omvormer.
Een Huawei kastje die de glasvezel omzet in een utp kabel. Zelfde als bij Tweak wanneer je gebruik maakt van je eigen apparatuur. Mits je router geen glasvezel aansluiting heeft.

Nu werkt Odido via XGS-pon. Dus mocht je eigen router/modem dit aankunnen heb je geen ONT (Optical Netwerk Terminal) nodig.

Voor mij dus alleen ander ONT kastje, en Oh ja die zeikzel router

 die houden ze maar.

Qua extra kosten ONT. 12V, 1A. Dus verbruik van Max 12W.

Alhoewel ik als jarenlange xs4all klant, Freedom een warm hart toe draag vind ik de prijzen van ISP’s nergens meer over gaan en daarom bij het ter ziele gaan van xs4all overgestapt op Tweak. Odido wil ik niks mee te maken hebben, evenals KPN of Ziggo.
Dan wordt de spoeling dun maar per 29 nov. stap ik over op Glasnet.nl, ik heb ze nu 2x aan de telefoon gehad, geen wachttijd, kundige medewerker, alles snel geregeld en €37,50 p/m 1Gb. Glasvezel direct de modem in. We gaan het zien hoe de overstap gaat lopen.

1 like

Ik ga dus definitief over naar Freedom Internet. Hopelijk gaat alles goed. Tot nu toe word ik prima begeleid. vaste ip-adres wat in december opgeleverd gaat worden is al bekend, modem ID fritzbox 5590 is al gekoppeld als ONT etc. etc.

Odido is super klantonvriendelijk naar mij toe geweest en snappen niet dat Tweak al onderdeel is van Odido. Maar ondanks hoe ik te woord ben gestaan schrok ik zelfs van dit verhaal: Odido Reviews | Read Customer Service Reviews of odido.nl

Moet je die reacties eens lezen. Duidelijk dat ik de goede keuze heb gemaakt niet met Odido in zee te gaan.

Moet je wel met een korreltje zout nemen, de meeste providers krijgen op trustpilot geen voldoende. KPN een 1,4 en Freedom een magere 2,7. Als alles goed gaat bij het overstappen zet men dit vaak niet in een review, alleen als men een slechte ervaring heeft.

1 like

Ik heb nu ook odido met wel een ont kastje en daar achter mijn fritzbox van tweak tot nu toe geen problemen 980/960 snelheid
Ont module kan ook in de fritzbox alleen kan het 3 dagen duren om de het mac adres te registreren, dat risico loop ik niet met al die pubers thuis, dus voor nu prima zo.
Geen vast ip adres dus ben benieuwd hoe vaak ik mijn A- records moet aanpassen

1 like

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.