Foutmelding S306 bij begin gemist

Als ik bij willekeur welke zender met optie begin gemist naar begin gemist ga dan krijg ik de boodschap S306 met de melding dat de video op dit moment niet kan worden afgespeeld.

Komt dit meer voor of zit het in mijn netwerkinstellingen ??

TV kijken, opnemen/afspelen, uitzending gemist, TV-app en telefoon werken allemaal. Internetsnelheid is weinig op aan te merken. Zit standaard in de 900 Mbits/s gemeten op een PC met windows 10 via 1gbit lan via 2 x switch en 1x router/switch.

Mijn configuratie:

Eigen router (Zyxel SBG3500) via een eigen SFP direct aan de glasvezel met:

  • Voor internet 1x WAN IPoE op vlan 34 default gateway, NAT, IGMP, DHCP, dynamic DNS.
    IP adres van Tweak 84.xxx.xxx.xxx met subnet mask 255.255.252.0

  • Voor TV 1x WAN IPoE vlan 4 default gateway, NAT, IGMP, DHCP, dynamic DNS.
    IP adres van Tweak 10.xxx.xxx.xxx met subnetmask 255.255.248.0

  • Voor TV static route 185.24.175.0 en 185.41.48.0 beiden subnetmask 255.255.255.0 via WAN vlan 4 tweak ip 10.xxx.xxx.xxx

  • Voor telefoon: Fritzbox als lan device aan lan poort Zyxel router met port forwarding: WAN vlan 34 tweak IP 84.xxx.xxx.xxx van IP adres Fritzbox poort 5060 TCP/UDPmet ACL rule in de firewall.

  • Default route vlan 34 via een policy forwarding. Zonder dat werkt alles wel maar zoekt de TV app tevergeefs contact met zijn Canal vriendjes via het WAN op vlan 4 en geeft dan TV home menu waar je ook in kan bladeren maar speelt niets af en geeft een netwerk error.

Ben benieuwd wat ik moet doen om ook begin gemist werkend te hebben.

Dat is vreemd. Volgens onze informatie betekent deze foutcode: “Unable to play video - possible solution: the pin is incorrect”.

Het klinkt onwaarschijnlijk dat het aan de pincode zou liggen. Welk type ontvanger gebruik je?

Sticker kastje: Kaonmedia MZ-101
Systeeminformatie via menu: Zenterio build 65939
Pincode geen idee. Was eerder wel een issue met de inloggegevens voor Canal Digitaal omdat ik bij Canal ook klant ben voor Satelliet TV. Was een ander e-mailadres nodig voor Canal inloggegevens via Tweak.

En de Animobox rechtstreeks aangesloten op de router.
Ik heb bij de Fritzbox gemerkt dat twee apparaten aansluiten dat tot problemen van allerlei aard kan leiden.
Ik dacht een Youless energiemonitor via een switch aan te sluiten. De Youless genereert nauwelijks dataverkeer. Toch raakt de Animobox van slag. De ene keer werkt alles goed. De andere keer kon ik niet live TV kijken (S004) of een bevroren beeld. Ik heb niet alle mogelijkheden van deze configuratie getest en maar gewoon een extra netwerkkabel getrokken.

Ik merk dit ook en ook ik gebruik mijn eigen router. Vermoedelijk mis ik implementatiedetails en werkt uitzending gemist op een manier die ik niet weet.

Bedankt voor de reacties. Ben er niet uitgekomen. Laten rusten omdat er mee is te leven. Inmiddels nieuwe uitdaging. Bepaalde zenders zoals NPO2 krijg ik zowel in de app als op de box de foutboodschap " (C004) Fout opgetreden. Kan zender niet weergeven op dit moment. " In de toelichting bij de foutboodschap staat dat er problemen zijn met de stream. Werkte tot nu al jaren zonder problemen. Aan mijn kant in de techniek niets veranderd. Iemand een idee ?? Is ook gemeld bij Tweak en die zet het uit bij Canal.