Extra ip voor homelab

Ik ben bezig met mijn homelab en wil er nu een dedicated op voor regelen en vroeg me af of het mogelijk was om voor betaling een 2de v4 kan regelen.

Zover ik op het forum kon vinden doen ze daar niet aan, ipv4 adressen zijn immers al een beetje zeldzaam.

Freedom bied het blijkbaar nog aan.

Ik heb er wel al een voor thuis, maar ik wil thuis en kan een beetje gaan separeren.

Extraip.com

Heb ik ook, krijg je een /29 IPv4 subnet. Iets van 130 euro per jaar. Ik weet niet wat voor router je hebt maar instellen is niet in elke router even makkelijk. Sterker nog kan best lastig zijn.

/29 betekent dat je 5 extra externe IPv4 adressen krijgt.

En anders met reverse proxy gaan werken. Kan je zoveel als je wilt achter 1 extern IPv4 adres hangen.

Je router moet het inderdaad ook wel ondersteunen. Ik ken het niet maar lijkt dat extraip.com wel een mooie oplossing is.
-edit-
Na het lezen van de website word er geen VPN maar een GRE tunnel gemaakt.

Wat versta je onder homelab? En waarom wil je dit precies scheiden?

Heb ene paar servers waar ik mijn eigen dingen op draai.
De reden dat ik wat scheiding wil is omdat ik ook de labs van paar maten heb draaien wegens stroom contract. dus zou fijn zijn om die te kunnen splitten van mijn netwerk.

Ik weet niet wat je kosten nu zijn, maar zelf ben ik geswitcht van een nas/homelab thuis naar een dedicated server “in de cloud”. En daar kun je extra IP Adressen aan koppelen. Draai je er VM’s op

Ik zit nog op een 2020 tarief tot 2026, dus zit nog goed.
Ik heb aan cloud zitten denken maar ik heb liefste dicht bij, zeker voor dingen zoals jellyfin

Jellyfin? Dat is een emby fork toch?
Ik heb 40TB storage en heb zowel Plex als Emby draaien (plex voor een maat en Emby voor mezelf en 3 anderen). Zou niet weten waarom je dat per se thuis wil draaien? :slight_smile:

Meer uit gemak, ik doe ook wat netwerk labbing met BGP en dat soort dingen, en dan is alles lokaal iets fijner vind ik.

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.