Download 13mb en upload 307mb

Hi allemaal,

zoals jullie op bovenstaande link van de speedtest kunnen zien heb ik hier in de Hoeksche waard erg slecht internet en komt dit totaal niet in de buurt van 1gb… Ik ben via de kabel aangesloten op de pc

Ik heb het kastje al opnieuw opgestart maar zonder succes…

Hebben jullie verder nog ideeën hoe ik dit kan oplossen? (Ik heb uiteraard tweak ook een app gestuurd maar die zijn momenteel gesloten)

groet,
Daniël

Is je abonnement al ingegaan?

Ja, deze is al 2 weken ingegaan

Probeer deze eens: http://speedtest2.tweak.nl/

Wal leuk om te horen dat er eindelijk iemand uit de HoekscheWaard op dit forum zit en aangesloten is.
Ik woon daar ook, maar wacht met smart op aansluiting.
Je bent één van de eersten die hier aangesloten is. Waarschijnlijk in de buurt van Strijen?

Heb je aansluitservice bij je abonnement. Of niet en heb je je eigen modem?
Welk abonnement heb je?
Welke type glas aansluitkabel heb je van het E-Fiber kastje (FTU) naar je modem/router.
Is deze laatste de Fritz!box 5530? Zelf gekocht of geleverd en geinstalleerd door Tweak?
Welke versie software zit daar in?
Vertel ons s.v.p. wat meer over jouw eigen kabel en je modem/router

Joop

Voor wat het waard is, hier ook een gebruiker in de Hoeksche Waard (Oud-Beijerland) en ik haal hier 1000/1000 via de kabel. Via de Fritzbox 5530 met 7.29 firmware en aangesloten op een TP-Link Deco M5 systeem.

@Joost1991
Goed om te horen. Heb je de Fritz!box 5530 zelf aangeschaft? Zo ja? Laat de monteur e.e.a. werkend achter? En de fiber kabel tussen het E-Fiber kastje (FTU) en de 5530 is van het type LC/APC-SC/APC 9/125 OS2 ? Twee kleine groene vierkante stekkers die niet even groot zijn?

@Joop
Nee, Fritzbox via Tweak gekregen. Aangezien ik ITer ben, heb ik de boel zelf aan kunnen sluiten, dus geen idee hoe de monteur het achter gaat laten.

De fiber kabel is inderdaad diegene die jij beschrijft.

@Joost. Dankjewel. Ja, ik heb de Fritz!box 5530 zelf gekocht en heb er de laatste firmware versie 7.29 op gezet. De E-fiber fiberkabel ligt al een poosje tegen m’n gevel. En nu maar wachten.
Echter de POP aan de Rembrandtstraat 1 te Puttershoek staat al heel lang onaangeroerd in het mulle zand. Iemand vertelde me dat die mogelijk van die plaats weg moet. Dan kan het nog lang gaan duren voor mij? Als iemand iets over die POP weet lees ik dat hier graag!
Ter info.
Vanmorgen las ik in het AD, editie Hoekschewaard, dat er inmiddels in de Hoekschewaard 1412 HC’s (Homes Connect) gerealiseerd zijn. Van de HP’s (Homes Passed) zijn er 16.800 gerealiseerd van 42.850 huishoudens. Pakweg de voortgang is 40%. Dus E-fiber is nog wel een jaartje bezig.
Al met al toch wel een trage uitrol.

Het antwoord mbt de POP Rembrandtstraat 1 Puttershoek (E-fiber Hoekschewaard) vond ik vandaag toen ik er langs reed. De verplaatsing van deze POP is gelukkig maar een metertje. Daartoe zijn er blauw gespoten paal


tjes gezet voor de plaatsaanduiding. Dus gelukkig geen omgevingsvergunning gedoe. Op een verbodsbord stond dat de straat ter plaatse maandag 27 juni afgesloten wordt ivm met de werkzaamheden. Daar moet best een flinke kraan voor komen. Daarna kan het glasfiber blazen beginnen en gestart worden met de aansluitingen. Hopelijk gaan ze dat dan ook doen.

Heb je verder specifieke software actief, virus bescherming etc bij alle geteste scanners ging mijn snelheid onderuit als ik mijn locatie wilde verhullen.

Welke pc gebruik je? Ik heb een MSI gebaseerd systeem en daar bleek de snelheid van de ingebouwde netwerkadapter erg achter te blijven, 180-ish Mbit terwijl de server op zolder wel 950-ish synchroon deed. Na veel zoeken, klooien, andere netwerkadapter en domweg uitproberen gevonden dat in de bios de chipset PCIex versie op 1.x moest. Toen had ik direct strak 950/950. Wellicht kun je hiermee gaan spitten in de instellingen en het vinden. In Windows dingen aanpassen (zoals veel IT’ers gewend zijn te doen, no offense) heeft weinig nut als de hardware instabiel wordt aangestuurd vanuit het UEFI/bios.