Disney+ probleem

Hoi hopelijk plaats ik dit in het juiste subforum. Sinds vanmorgen kan ik op de pc (bedraad) en tv (wifi) geen disney plus meer starten. Gistere avond tot ongeveer 2100 kon ik nog kijken, ik ga naar mijn werk, (nachtdienst) en wanneer ik thuis kom wil ik nog even een serie kijken op bed maar ik krijg eerst de foutcode 73 wat zou kunnen betekenen dat disney+niet beschikbaar in mijn land zou zijn, of een foutcode 83 wat te maken zou hebben met een niet ondersteund apparaat, wat dus raar zou zijn want gisteren deed alles het goed. Op de pc in 3 verschillende browsers blijft het scherm zwart en als ik cookies verwijder en cache komt de site wel bij het aanmeld scherm maar zodra ik op inloggen klik blijft het zwart.
O en op een xbox krijg ik hetzelfde probleem waar deze het voorheen ook altijd deed.

Nu zou je misschien denken dat het disney+ zelf ligt maar op mijn telefoon met wifi uit dan doet deze het wel, en zet ik de wifi van de tv uit en gebruik mijn telefoon als hotspot dan start disney+ wel meteen op…
Ik heb de Fritzbox 5530 al een keer opnieuw opgestart maar dit lijkt niet te helpen.
Tevens geeft mijn ip aan dat ik in enschede zou zijn, terwijl ik toch echt in noord brabant woon, ik weet niet of dit er ieta mee te maken kan hebben?

Hopelijk kan iemand mij helpen

Ik heb dit ook! Kan via Apple TV en telefoon-app geen Disney+ meer starten thuis. Via 5G lukt het wel.

Hoi,

De IP locatie is hooguit nauwkeurig op land nivea, stad is nogal lastig.
Tweak heeft vrij veel klanten in Enschede, dus is het niet raar dat sommige diensten misschien denken dat alle Tweak klanten in Enschede zitten.

Verder kan disney+ misschien een andere IP locatie database gebruiken die wel vind dat je in het buitenland zit. Helaas kan ik dat iig niet super makelijk vinden en oplossen. Het beste kan je even de klantenservice van disney+ proberen te vinden en hopen dat ze dit snappen.

@Remco_Mulders ik heb je een nieuw IP gegeven. Ik ben benieuwd of dat het probleem oplost, want dan is het inderdaad een GeoIP-probleem.

Ik heb idd even contact gehad met.hun chat support, en momenteel werkt het weer. Wel vreemd dat het na een nacht opeens zo was terwijl aan mijn kant niet veranderd is… maar goed het werkt weer. Misschien moet jij vegankaas ook even de disney chat erbij halen, ze hadden alleen mijn gegevens nodig en ip adres en het werkte weer

In dat geval maak ik je IP-wijziging ongedaan. Misschien was het gewoon een storing aan hun kant :man_shrugging:t2:

Ah als je dit net hebt gedaan heeft het waarschijnlijk net geen effect gehad voor mij omdat disney net wat sneller was. Maar toch bedankt

@johan ik heb precies hetzelfde probleem ook echt sinds gisteren constant een foutcode 83. Aangezien ik niet de eigenaar ben van het Disney+ account kan ik ook geen contact met ze krijgen. Zou je bij mij eens kunnen kijken of een IP wijziging wellicht wel werkt?

Als je je router reboot (of een dhcp release+request doet) zou je een ander IP moeten krijgen. Laat maar ff weten of dat het probleem verhelpt. Waarschijnlijk niet, omdat dat IP in dezelfde /21 valt als waar je nu in zit.

Jullie zijn iig niet de enige klanten die dit probleem hebben. Waarschijnlijk gaat er iets fout bij Disney+, want aan onze IP-reeksen verandert eigenlijk nooit iets. Iets heeft aan hun kant blijkbaar ineens besloten dat bepaalde IP-reeksen bij ons niet helemaal flex meer zijn :man_shrugging:t2:

1 like

Het had inderdaad niet geholpen maar ondertussen toch contact gehad met Disney+ en die hebben het IP adres was nu is gezet ook bij hun toegevoegd waardoor alles nu weer werkt. Dus hopelijk kan deze gewoon zo blijven.

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.