De Canal Digitaal TV App, wat kan je er allemaal mee?

Op vakantie, in de auto of in bed. Met de Canal Digitaal TV App kijk je overal live TV, wanneer je maar wilt. Maar wat kan ik je er allemaal eigenlijk nog meer mee? Naast live TV kijken zitten er namelijk nog meer interactieve functies in de App inbegrepen.

mobiel

Terugkijken
Met de app kan je, net zoals in je TV box thuis, namelijk tot 7 dagen geleden programma’s terug kijken. Selecteer een programma vanuit de TV Gids of de TV Gemist omgeving en klaar is Kees.

Opnemen
Dit zelfde geldt voor de opnemen functie. Bij ieder Alles-in-1 abonnement zit 100 uur opnemen gratis inbegrepen. Open de TV Gids in de App en selecteer een programma naar wens. Vanzelf verschijnt de opnemen button bij de programma informatie. Na het aanklikken van deze button is dit programma niet alleen op de App, maar ook thuis op je TV Box te bekijken.

Tips van de redactie
Met de tips van de redactie weet je zeker dat je niks mist. Zij geven jou suggesties over welke veelbekeken programma’s je misschien gemist hebt of welke je de aankomende tijd absoluut niet mag missen.

Wist je dat…
Wist je dat je de App kan gebruiken in heel Europa? En oh ja, dat kan trouwens op 5 apparaten tegelijk :smirk:.

Wel jammer dat beeldkwaliteit op mijn smart tv via de app een stuk slechter is dan via de decoder. Als je voetbal kijkt zit er gewoon een witte veeg achter de bal omdat het beeld dit niet kan verwerken en te langzaam is. Ook lijkt het erop dat de resolutie lager is omdat het gestreamt wordt waardoor de beeld kwaliteit slechter is. Hopelijk kan dit verbeterd worden, snelheid moet bij een 1gigabit aansluiting toch geen probleem zijn?

Ik mis de optie om met de app de set top box te bedienen, dat werkt uiteindelijk sneller als de afstandsbediening.

De laatste tijd bevriest het beeld regelmatig als je een programma bekijkt via begin gemist in de app. Ik heb de app op mijn Samsung UHD tv, maar de kwaliteit van de tv uitzendingen van Canal digital via de app blijft slecht. Dit past niet bij kwaliteit die Tweak wil leveren.