Convertie hardware en sfp connector

Hoi,

Ik ben bezig een pfsense box te bouwen voor een verbinding die binnenkort opgeleverd wordt.
Ik zou het fijn vinden als ik de glasvezel zo direct mogelijk in mn router kan stoppen en zit ernaar te kijken een sfp NIC (wss van intel) te kopen.
Het ziet ernaaruit dat tweak een converterbox meelevert van sfp naar rj45. Mijn vraag is: welke sfp module leveren hun aan die tweak weer in de converter stopt? Moet ik ergens op letten bij het aanschaffen van een netwerkkaart?

Mvg,
TtheCreator

Ik vermoed dat je jouw antwoorden hier kan vinden.

Ik weet niet precies welke media converter Tweak gebruikt, maar als je geluk hebt zit er al een SFP cage in. Deze kun je dan uit de converter halen en gebruiken in je eigen netwerkkaart.

De MC die meegeleverd wordt door Tweak heeft een vastgesoldeerde optic. Die kan je dus niet uit de converter halen helaas. In bepaalde oudere modellen die Tweak in het verleden geleverd heeft, is het wel een losse SFP module geweest.

1 like

Bedankt voor de verduidelijking WCA. Dan is mijn tip Marktplaats. Ik heb voor een tientje een T-Mobile Thuis media converter op de kop getikt. Wellicht dat er ook losse SFP modules op staan.