Canal Digital On-Demand/begin gemist werkt beter

Tweak gebruikt zes verschillende subnets voor het toewijzen van een public IPv4 address aan je router:

217.19.16.0/20
82.197.192.0/19
84.245.0.0/20
185.6.48.0/22
185.227.72.0/22
45.144.216.0/22

Op mijn FRITZ!Box 5490 kreeg ik altijd een IP adres uit de 185.227.72.0/22 range.

Op mijn EdgeRouter krijg ik uiteraard hetzelfde IP adres als ik het MAC adres van de FRITZ!Box op de internetinterface van de EdgeRouter gebruik.

Als ik echter de originele MAC van de EdgeRouter laat staan krijg ik een IP adres uit de 45.144.216.0/22 range.

Ik heb het idee dat Canal Digital op de M7 MZ-102 HD-ontvanger veel beter werkt op dat subnet. On-Demand (begin gemist, terugspoelen, vooruit spoelen) werkt vrijwel zonder haperingen. Ook het switchen van zender lijkt iets sneller te gaan.

Zijn er andere leden die hun Canal Digital On-Demand ervaringen kunnen delen en hun publieke IP adres kunnen vermelden?

Ik zit in de 82.197.192.0/19 en heb eigenlijk dezelfde problemen die ik altijd al heb gehad.
Geluid loopt altijd door. Af en toe blokjes en heel af en toe (voornamelijk tijdens primetime op de grote zenders) dat frames missen (beeld staat stil) maar dat is eigenlijk al zo sinds Sparql. En niet iets waar ik me aan erger. Het hoort erbij, IPTV is nu eenmaal niet volwassen genoeg in NL)
Uitzendig gemist e.d. is qua interfacing dermate slecht dat ik die weiger te gebruiken. Het is eenvoudiger omdat via casting te doen op de iPad. Helaas geldt dit ook voor het opname gedeelte maar daar kun je helaas niet makkelijk omheen. Blijft vervelend dat de APP beter werkt dan de kastjes op de TV.

Heb trouwens toen we nog Sparql hadden wel eens via de debug/ontikkel modus of zo naar de ZDF geloof ik uitzendingen gekeken en deze hadden nooit storingen. Maar dat was dan waarschijnlijk ook geen multicast…