Canal digital card voor schotel ook in smart tv toepasbaar via internet verbinding?

We hebben al jaren een jaarabonnement van canal digital kan ik dit abonnement ook gebruiken op mijn smart tv met de zelfde kaart?

Deze vraag kun je beter aan Canal Digital stellen lijkt me. Maar hier kun je de antwoorden op je vragen vinden.

1 like

Oké. Bedankt zal ik doen. Zal ik het antwoord hier vermelden?

Ja dat kan!
Zowel op Satelliet als bij Tweak. Ik heb ze alle twee uitgeprobeerd en het werkt op mijn Phillips TV van 2018 Super goed.

Bedankt. Ik ga het zeker proberen

Het antwoord is heel simpel,

NEE.

ik ben niet eens CanalDigital gebruiker. Nee dat werkt niet.
De setupbox voor IPTV van CanalDigital heeft geen cardreader.

In de meeste gevallen kun je met je account van CanalDigital via hun website wel TV kijken. Deze gegevens heb je ook nodig om op je tablet / telefoon TV te kijken. Heb je een SmartTV dan kun je in veel gevallen ook een CanalDigital App downloaden voor je TV

Tja. Zelf proberen dus

@Diederik49,
Nee het werkt gewoonweg niet.

Je moet een alternatief zoeken die voor jou werkt. DVB-S en IPTV zijn 2 totaal andere media / signaal dragers.

DVB-S komt binnen via je Schotel en deze is met een coax kabel verbonden met je DVB-S Ontvanger. Deze ontvanger gebruikt een SmartCard om je abonnement-type te laten werken.

IPTV komt binnen via je Internet aansluiting dus een Netwerk kabel naar een IPTV-ontvanger of SMART-TV . Deze is veel flexibeler omdat het abonnement-type bepaald wordt door je gebruikersnaam en wachtwoord van CanalDigital

Wil je IPTV op je TV gebruiken zul je daarvoor een app moeten zoeken die dit ondersteund voor je TV en voor CanalDigital. Of je koopt / huurt een IPTV-Ontvanger via bijvoorbeeld Tweak en deze sluit je met een HDMI kabel aan op je TV.

TS gaf aan een card te hebben. Heb ik ook en die kan je gewoon in de tv (via ci) schuiven. Tweak levert enkel een iptv box, maar als je dus een schotelabo hebt met de oranje Seca3 kaart (of de grijze extra card) kan je die idd in een tv stoppen (met een ci module) welke met dvbS2 overweg kan. Alle smarttvs van nu kunnen dat. Ikzelf gebruik een eigen ontvanger obv Enigma2. Hierbij is geen ci module nodig en de kaart kan rechtstreeks in de ontvanger gestoken worden. Kan dus zelf opnemen, doorspoelen, bewaren.

Zie https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/alles-over/satelliet-televisie/ci-module-installeren-en-gebruiken/ voor info over de CI module waar je je kaart insteekt, die je in de tv schuift.

1 like

Bedankt, ik heb voorlopig nog even tijd om het uit te zoeken we krijgen eind vd winter glasvezel

Iedereen bedankt voor de antwoorden. We hebben de oplossing inmiddels gevonden. We hebben een nieuwe smart tv aangeschaft, deze heeft de mogelijkheid om net als op de iPad via gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen op canal digital, meer heb ik niet nodig. Het werkt op mijn huidige internet verbinding prima, dus straks via tweak giga internet zeker.

1 like