Cambrium netwerk wordt Fiber operator. Dat lucht op ;)

Enige tijd geleden lieten we jullie al weten dat Tweak stopt als internetprovider en dat daarmee ook het netwerk Cambrium verdwijnt. Freedom levert een aantal internetverbindingen over dit netwerk en heeft een alternatief gevonden. Via Fiber Operator leveren we voortaan in het betreffende gebied AON-verbindingen.

Wat betekent dit voor jou?

Heb je een abonnement van Freedom op het netwerk van Cambrium dan hoef je hier verder niets voor te doen, want je abonnement en de techniek van je abonnement wijzigen niet. Je behoud je eigen IP-adres. Wanneer precies je abonnement overgezet wordt is nog niet bekend.

Wil je een abonnement van Freedom aanschaffen in het gebied waar Cambrium actief was, dan kun je vanaf nu een pre-order plaatsen. Vanaf begin volgend jaar kunnen de orders geleverd worden.

De gebieden waar Fiber Operator Cambrium vervangt:

  • Almere
  • Deventer
  • Dronten
  • Enschede
  • Haaksbergen
  • Leeuwarden
  • Rijssen-Holten
  • Wierden
1 like

Ben je inmiddels al abonnee geworden van Freedom tegen een (te hoge) prijs, dan lees je hier:
https://helpdesk.freedom.nl/category-detail/er-is-een-ander-abonnement-beschikbaar-op-mijn-adres-hoe-kan-ik-mijn-abonnement-wijzigen
hoe je je abonnement, indien van toepassing!, kunt wijzigen in een lagere prijs. Vermoedelijk EUR 51 voor 1Gbps internet only.
Succes

Die prijs is wel een stevige verhoging t.o.v. de prijs die Tweak hanteerde. Volgens mij kwam dat uit op zo’n €35 per maand.

Ja, die prijzen zijn voorbij. Het was leuk voor zo lang het duurde.

Met eigen spul wordt Freedom 49euro/maand wat lager is dan KPN/SOLCON en 4 euro duurder dan T-mobile echter wel met IPV6 en gegarandeerd vast IP4.

Ooo dit had wat eerder bekend moeten zijn dan was ik niet overgestapt naar KPN hoewel ik daar wel een goede deal heb betaal voor 2 jaar 42 euro meer dan als tweak door was gegaan. :).
Over 2 jaar kijk ik wel weer verder. En ik weet al wat mijn IP en IPv6 Prefix is. KPN geeft tegenwoordig ook vast IP

Moeilijk te geloven, zowel het verhaal van op voorhand hebben van adressen als de deal.

Ik heb vorige week nog met KPN gebeld en ze leveren alleen vast IP bij MKB abonnement a 70euro/mnd (excl btw).
Bij de huis,tuin en keuken abonnementen wijzigt het IP bijna nooit maar ze mogen wel gewoon wijzigen. Je vindt recente voorbeelden op het forum dat er 2x een adres is gewijzigd in korte tijd.

Helaas komt deze info te laat voor mij, ik stap begin januari over naar KPN. Blijf het jammer vinden dat Tweak er mee stopt.

Ondertussen tevreden bij KPN. De deal was voor BlackFriday een jaar lang 35€ en daarna 52€ wel 2 jaar vast abbo maar dat vind ik niet zo erg. daarbij kreeg ik netjes een mail met IP en IPv6 Prefix. Je hoeft het niet tegeloven maar het is gewoon zo als het is.

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.