Cambrium netwerk in nieuwe wijk in Leeuwarden

Waarschijnlijk is dit hetzelfde probleem als het topic over Almere:
Dekkingsgraad Tweak Giganet Almere

Op dit moment woon in in de Gemeente Leeuwarden en zit ik op het Cambrium netwerk. Binnenkort wordt mijn nieuwe woning opgeleverd in een nieuwe wijk in Leeuwarden. Hemelsbreed is het hier een paar honderd meter vandaan, maar helaas kan ik daar volgens de website alleen het KPN netwerk krijgen. Dit komt waarschijnlijk doordat Cambrium / Tweak nog geen eigen apparatuur heeft opgehangen in die wijk.

Is ergens te vinden wanneer Cambrium of Tweak van plan is om dit nieuwe stukje Leeuwarden ook aan te sluiten op hun netwerk?

Volgens de Tweak website zou gigabit in heel gemeente Leeuwarden verkrijgbaar moeten zijn, maar dat is dus niet het geval.

Het kan ook zijn dat die wijk niet als ODF wordt opgeleverd, dus dan kan tweak niet hun gigabit leveren.

Kan ik ergens opvragen of dat het geval is?

Als je in de postcodecheck van Tweak maximaal 100Mbit ziet staan is het een aon aansluiting op een plek waar Tweak (nog) geen eigen apparatuur heeft hangen. Zie je staan “Helaas, op jouw adres is geen glasvezel mogelijk” dan is het GPON en daar levert Tweak nog niet op.

Klopt dit wel? Freedom kan op een adres in Almere Oosterwold namelijk via GPON WBA wel 1GBit leveren terwijl Tweak daar max 100mbit kan leveren. Afgaande jouw verhaal hierboven zou Tweak daar dan “Helaas” moeten zeggen!

In 2 maanden kan er veel veranderen :grinning:

Als er op de postcode die je checkt bij Freedom 1000/512 leverbaar is is het GPON. Het lijkt erop dat Tweak over GPON maximaal 100mbit levert dus dan zie je op de Tweak site geen verschil tussen AON en GPON als beide over KPN WBA lopen.