Borg Canal Digitaal decoders

Support c.q. Verkoop c.q. Directie,

Vandaag 5 juli 20232 telefonisch contact gehad met jullie supportafdeling 0900-8932543 over de borg van de twee Canal Digitaal M7 MZ-102 decoders.

Omdat ik beide Canal Digitaal decoders terug heb gestuurd, zou ik graag de betaalde borg van deze decoders terugontvangen.

De supportmedewerker verteld mij dat ik de borg pas terugontvang als alle apparatuur, dus inclusief het Fritz! Box 5490 modem teruggestuurd is.

Dit vind ik een zeer vreemde gang van zaken!

Ik ben vooralsnog tevreden over mijn Internet Glasvezelverbinding en wil deze ook behouden, maar zonder Canal Digitaal, want daar ondervind ik al 3jaar en 8maanden met grote regelmaat problemen mee.

Het zou aan de buren liggen, die dan op dat moment op hetzelfde kanaal naar dezelfde zender kijken, dan wel veel informatie downloaden.

Was in de veronderstelling dat ik mijn eigen glasvezel kanaal had?

Verzoeken aan Tweak voor een andere tv-provider worden niet beantwoord en krijg ook geen antwoord op mijn verzoek.

Elke keer moet ik weer het modem resetten, tot vervelens toe.

Dus ben ikzelf opzoek gegaan (en gevonden) naar een andere en betere tv-provider.

Kijk nu al ruim drie maanden zonder één enkele storing naar tevredenheid TV.

Resume, Wil mijn glasvezelverbinding en Fritz! Box 5490 modem vooralsnog niet kwijt;
Wil de borg die ik betaald heb voor de Canal Digitaal routers per omgaande retour ontvangen, niet pas als ik mijn hele contract beëindig.

Zou graag een kopie van het originele contract ontvangen waarin staat dat ik alle betaalde borg pas terugontvang, als ik ALLE apparatuur heb teruggestuurd en dus feitelijk mijn contract ontbindt.

Zou het op prijs stellen, als ik een bevestiging van Tweak ontvang, dat de ontvangen apparatuur in goede orde en compleet is ontvangen.

Tenslotte zou het servicegericht zijn, als ik een bevestiging ontvang, dat deze email is ontvangen en voor beantwoording door de desbetreffende afdeling in behandeling is genomen.

2 likes

Je verhaal lijkt een beetje wat je eigenlijk direct aan de servicedesk zou moeten richten. Het forum is hier niet voor bedoeld.

Dat heb ik gedaan Johan, het feit dat ik het hier in het forum deel, is om mensen bewust te maken van de wijze van handelen (of eigenlijk niet handelen) van Tweak.

En dus ook geen service verlenen van de SERVICEdesk van TWEAK.

1 like

Naar welk abonnement ben je gegaan dan?

Ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.

Is er geen verwarring over wat je wil opzeggen ?
Alleen Canaal Digitaal of je totale contract bij Tweak ?
Als je gebruik wil blijven maken van internet zal je de fritzbox in huis willen houden als router voor je netwerk in huis.
MAW als de servicedesk laat weten dat je alles moet inleveren dan denk ik dat ze nu ervanuit gaan dat je je gehele contract wil gaan sluiten dus internet en Video
MBT canal Digitaal, tweak is hierin niet meer dan een doorgeefluik. Heb je je al gericht tot canal digitaal zelf?

Hallo HansB,
Ja, ben heel duidelijk geweest en al diverse keren klachten over Canal Digitaal bij Tweak en bij Canal Digitaal geuit. Overigens reageert de laatste met: ‘U heeft geen contract met ons, dus kunnen wij niets doen!’.
Tweak stelt dat Borg van de tv-decoders pas terug betaalt wordt als ik alles terug gestuurd heb, dus ook mijn Glasvezel modem, maar de Internet verbinding is vooralsnog prima. Door deze starre houding van Tweak blijf ik wel om mij heen kijken of ik de aansluiting met Tweak (Internet en telefoon) dan ook maar ergens anders moet gaan betrekken.

Ben overgestapt naar NL ZIET geen decoders meer, maar rechtstreeks op Internet.

Zoals gezegd, ik ben overgestapt naar NL ZIET geen decoders meer, maar rechtstreeks op Internet.

Ik bedoelde internet only of internet + telefoon

Wilde geen nieuw abonnement, gewoon hetzelfde in afgeslankte vorm, namelijk zonder Canal Digitaal met zijn decoders, slechter kwaliteit, verhalen (Tweak) over delen kanalen, constant moeten resetten van het Glasvezel modem, maar geen enkele medewerking van Tweak, niet bij het echt uitzoeken waar de problemen veroorzaakt worden en ook geen medewerking om contract in afgeslankte vorm te kunnen doorzetten, zonder Canal Digitaal, waarbij ik de decoders dus ingeleverd heb en maar moet wachten tot ik het helemaal zat ben en Tweak de deur uitschop. Krijg ook géén enkele bevestiging dat de decoders in goede orde zijn ontvangen. Dat krijg ik pas te horen nadat ik erachter aan ga bellen. Dus Tweak heeft een mooi snel netwerk, maar geen enkele service. Ik wacht tot er iemand langskomt die het wel op orde heeft, en dan bedoel ik een andere Glasvezel provider.

Voldoende duidelijk verhaal Grafzicht en andere ‘klanten’ van Tweak?

Mogelijk een detail… maar heb je vooruit betaald en wil je nu ook je geld terug voor de maanden dat je geen TV via canal digitaal gaat kijken ?
Zoals ik al aangaf is Tweak eigenlijk alleen een reseller voor Canal Digitaal. Ik heb canal digitaal 1 week geprobeerd en weer teruggegeven. Daar ik een proeftijd had afgesproken was het geen enkel probleem om het terug te draaien maar anders tja, net als bij elk abonnement dan zit je er tot de einde van je contract aan vast.

Nee HansB, ik hoef geen geld terug van het Canal Digitaal abonnement, want dat heb ik gebruikt, c.q. voor gekozen om niet te gebruiken nadat ik het had opgezegd. Nee, wil alleen mijn borg voor de decoders terug, want die zijn nu in bezit van Tweak alleen telefonisch bevestigd bij navragen. Wil mijn abonnement met Tweak wat betreft Glasvezel niet wijzigen. Maar ga daar door de starre niet klantvriendelijke houding van Tweak wel over nadenken.
Overigens wel bijzonder dat je zo bezorgd bent over mijn verhaal, ben je misschien een medewerker van Tweak?

Hetzelfde antwoord gehad toen ik stopte met het tv product.

Pas als je alles op zegt krijg je de gehele borg terug.

Hallo Kroontjespen, ben je daar toen tegen in gegaan? Of heb je je abonnement afgemaakt en toen alles teruggestuurd?

Wel geïnformeerd maar geen bezwaar gemaakt
Nog steeds I-net + telefoon.

Nu met T-Mobile als baas kan dat wel gaan veranderen.

Nee Hoor, ik ben geen medewerker. Gewoon een mens dat interesse toont in de zorgen van een ander mens.:slight_smile:

Wat ik niet snap is dat in jouw beleving de internetdienst en de video dienst verbonden zijn. Ze hebben namelijk niets met elkaar te maken.
Daarnaast bied Tweak video aan als reseller en als je je Fritzbox terug stuur dan heb je ook geen internet mee.Internet is wel een dienst van tweak. MAW ik probeer te begrijpen wat er ne werkelijk aan de hand is.
En Tweak is niet heilig hoor. Hun Voice dienst is niet echt jofel. Het merk Gigaset werkt niet goed met hun voip systeem. en laat ik nu net gigaset in huis hebben :slight_smile:

Ging er een beetje vanuit dat tweak zelf de berichten ook leest. Om een klein beetje contact te houden met een deel van je gebruikers, namelijk dat deel dat problemen ondervindt en of vragen heeft. Maar dat is blijkbaar te veel service gericht denken.

Daarvoor is de servicedesk. Zoals de tweak medewerker aangeeft in de eerste reactie.