Bestellen XGSPON via KPN

Hallo. Wij zouden binnen een paar weken door KPN op glasvezel worden aangesloten. De glasvezel ligt al een jaar in de straat, maar is vooralsnog niet naar binnen gebracht. Nu meldt KPN dat het aansluiten wederom is uitgesteld en pas in oktober zal plaatsvinden.

Een andere partij heeft recent een interessant aanbod gedaan en vertelde dat het volgens hun gegevens allemaal snel kon worden geleverd. Dit aanbod had ik afgewezen, omdat we al een bestelling hadden lopen bij KPN en op dat moment binnen een paar weken zouden worden aangesloten.

Als ik bij Tweak door het bestelproces loop, zie ik dat ik ook bij jullie een ingangsdatum kan inplannen die binnen vier weken al ingaat. Hoe gaat dit in zijn werking? Zijn jullie niet ook gewoon gebonden aan die aansluitdatum van KPN? Jullie leveren op ons adres tenslotte “via het XGSPON netwerk van KPN”.

Dat hangt er vanaf. Ik kan daar in ieder geval niet een goed antwoord op geven zonder je adresgegevens.

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb op je privébericht gereageerd.

Ik heb ff gekeken, maar:

  • Onze site geeft hier geen beschikbaarheid op
  • De KPN postcodechecker (die wij gebruiken) geeft inderdaad zelf aan dat de verbinding niet orderbaar is en de plandatum 18 oktober is.

Het kan zijn dat op een bepaald moment de KPN postcodechecker beschikbaar heeft gegeven en dat je toen kon bestellen. Dat had alleen niet geresulteerd in een werkende verbinding, aangezien de fiber nog niet bij je in huis is.
Andere partijen kunnen wel (pre)-orders accepteren, maar dat zal het aansluitproces niet versnellen. Wat je kunt doen is (collectief, met buren) zeuren bij KPN om het aangesloten te krijgen of wachten tot oktober :neutral_face:

2 likes

Het bestellen is inderdaad niet meer mogelijk. Gisteren kon dit nog wel. Bedankt voor het verduidelijken van de situatie!

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.