Archer C9 geschikt voor Internet Only?

We hebben sinds vandaag een werkende glasvezelverbinding van Tweak (Internet Only). Met een directe FTP-kabel van de mediaconverter naar een pc werkt dat goed, maar we willen ook wifi en daarvoor hebben we een (relatief oude) TP-Link Archer C9 gigabitrouter met wifi.

De C9 heeft alleen geen VLAN-functie, en volgens de instructies op de site van Tweak zou dat wel nodig zijn (VLAN 34 moet worden ingesteld).

Klopt dat? Kunnen we de C9 niet meer gebruiken voor wifi op een Tweak-verbinding?

En als we inderdaad een andere router nodig hebben, wat zou dan een eenvoudige oplossing zijn? De Asus RT-AC57U misschien (60 euro)?

Alle advies is welkom.

Internet Only is untagged.

VLAN 34 wordt alleen gebruikt voor het internetverkeer als je ook TV en telefonie afneemt. Je kunt de Archer in principe dus gewoon gebruiken, al haal je er waarschijnlijk geen gigabit mee (https://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/search/1875-tplink-archerc9).

Over de Asus kan ik wat dat betreft weinig vinden, maar qua WiFi is de Archer beter.

Nou, ik heb de Archer C9 aan de mediaconverter gekoppeld en het is ongelooflijk maar hij werkt zowel via de ftp-kabel als via wifi (2.4 en 5 GHz). De snelheid is via de ftp-kabel even hoog als zonder router ertussen (850 Mbps) en via de wifi vermoedelijk iets lager.

Kortom de Archer C9 is geschikt voor een Internet Only-abonnement van Tweak :wink:

Kijk aan, dat is goed nieuws. Uit de test van Smallnetbuilder kreeg ik die indruk niet.