Access points in combi met glasvezel Fritz!box 5490

Ik heb een glasvezelverbinding met een Fritz!box 5490. Daarachter zit een ASUS mesh (AC3000). Ik wil toch nog wat extra dekking en meer bandbreedte en denk dat access points van Ubiquity (Unify UAP-AC-PRO) dat zouden moeten kunnen doen. Ik heb door het huis overal ethernet bekabeling liggen, dus de access points kunnen direct op de Fritz!Box.
Heeft iemand dit gedaan en werkt dat goed? Je zou dan dacht ik de Fritz!Box in bridge mode moeten zetten (maar dat heeft de Fritz!Box) niet heb ik begrepen. Hoe dan?

Er moeten nog wel poe injectors tussen.
Of een poe switch.
Fritzbox hoeft niet in bridge mode als je die andere router niet meer ga gebruiken.

Volgens mij kun je de Fritz gewoon zo laten en moet je de Asus op AP modus zetten. Zelf heb ik een ORBI netwerk met op elke verdieping een AP satelliet en dat werkt heel goed. Wel aangesloten met een UTP kabel. Alleen in de garage heb ik hem draadloos verbonden met de satelliet van de woonkamer. Alleen helemaal achterin de tuin (bijna 30 meter weg van de schuur) heb ik geen verbinding meer maar daar ben ik alleen om de heg te knippen :wink: De snelheid heb ik getest op bijna alle plekken in huis en ben echt dik tevreden.