2 of 3 of 4 de hands fritzbox bij tweak

Is het gebruikelijk dat je een tweede hands beschadigd of ouder router Fritz box krijgt en je daar 4 euro per maand extra voor moet betalen alsof je voor een nieuwe betaald. ?

Hoi Peter,
Dat is normaal inderdaad.
De routers krijg je in bruikleen van de provider bij het abonnement.
Dit is een flinke investering, en zou nogal zonde zijn om deze elke keer weg te gooien.
Als deze niet meer werkt zou je een andere router kunnen vragen.

Je betaalt trouwens niet voor een nieuwe router.
Je betaalt 3 euro voor een telefoon lijn en krijgt daar een router bij.

1 like

Hoi Peter,

Tekens ongeveer €400 in de vuilniston gooien is toch ook zonde en voor Tweak ook niet te betalen.
Maar als de router goed werkt is er toch geen probleem, ze zijn allemaal voorzien van de nieuwste firmware en goed getest.

Groetjes,
Snuif

Kom kom, die routers kosten geen 400 euro en zeker niet in bulk gekocht! Eerder minder dan de helft.

Hoi Biomus,

Je hebt inderdaad gelijk, toen ik hem kocht was het €385 op dit moment is het €199 zie voorbeeld.

Ik begrijp natuurlijk dat iedereen liever een nieuw apparaat krijgt, maar naast kosten is duurzaamheid ook gewoon een punt. Met andere woorden: een goed apparaat weggooien is niet alleen zonde van het geld.

Daarnaast is het niet zo dat de router nou het center piece van je woonkamer is (hoop ik!), als-ie het gewoon doet is een nieuw-uit-doos-versie van dezelfde hardware niet nuttig.

Mocht er wel wat mee mis zijn, dan is het natuurlijk een ander verhaal, en dan zal Tweak het ongetwijfeld ook gewoon voor je oplossen.

Ik heb zelf ook een Internet & Bellen-abonnement, ben er erg tevreden over, en ik gebruik de door Tweak geleverde router niet. Ik heb dan ook echt niet het idee (en ook nooit gehad) dat ik die €3 per maand betaal voor de router, maar juist voor de telefoonlijn.