Ziggo blokkeert TV kijken via haar Ziggo GO TV app via Tweak internet - CENSUUR

Ik heb denk ik genoeg kennis maar om zelf te gaan zitten hobbyen nee maar als een router dit kan ondersteunen dan is het wellicht interessant. Echter heb ik volgens mij een oudere ASUS router met die merlin software die het wellicht kan maar die is weer geen 1 GB.

Dus voor nu switch ik wel iedere keer :wink: Gelukkig gaat dat bij de nieuwe GCTV net zo makkelijk als op je smartphone. Het liefst had ik natuurlijk gewoon Tweak als internet verbinding die altijd gekoppeld is aan de GCTV maar die Ziggo GO TV app heeft daar dus geen ondersteuning voor en dan krijg je die content aanbieder waarschuwing. Heel flauw van Ziggo omdat het bij de Ziggo GO app dus wel via Tweak kan.

Je kunt de DNS requests controleren van de Chromecast en zo de IP adressen eruit pikken.
De kans is echter groot dat er een pool aan VIPs achter de FQDN hangen, wat irritant is qua configuratie en management.

Makkelijker is source-routen, aka al het verkeer van de Chromecast de Ziggo internetverbinding op gooien.

Ps.
Overigens moet de TS de definitie van ā€˜censuurā€™ even opzoeken.

1 like

Dit heeft helemaal niets met censuur te maken. Ziggo (maar ook andere aanbieders van TV-diensten, zoals KPN, Tele2, T-Mobile etc) betalen de content-providers (TV-zenders etc) een fee voor elke aansluiting. Hiermee kopen zij het recht op doorgifte en het opnemen van TV-content naar en door jou. Deze content-providers eisen dat aanbieders maatregelen treffen om oneigenlijk gebruik tegen te gaan, zodat jij niet je account met familie en vrienden deelt en iedereen lekker ā€˜gratisā€™ TV kijkt. Ziggo (en andere aanbieders) gaan dit oneigenlijk gebruik tegen door de toegang tot de content enkel via hun eigen netwerk aan te bieden. Dat is dus geen censuur die Ziggo jou oplegt maar het simpelweg voldoen aan de eisen die content-providers stellen aan doorgifte. Weet dat content-providers redelijk veeleisende partijen zijn en dat het een hell-of-a-job is om een volledig zenderpakket aan te kunnen bieden. Je moet namelijk met alle content-providers contracten afsluiten en aan hun voorwaarden voldoen. En die kunnen zelfs zover gaan als het niet kunnen pauzeren van live-uitzendingen of het niet kunnen doorspoelen van reclameblokken.

Als je dit allemaal maar niets vindt moet je daarvoor niet bij Ziggo zijn maar bij onze regering. Zij hebben de huidige mediawet opgesteld die dit allemaal mogelijk maakt. En geloof mij, Ziggo (en alle andere TV-aanbieders) zullen je zeer dankbaar zijn als je deze verplichtingen er uit weet te krijgen. Zij zijn dit -net als jij- liever kwijt dan rijk.

1 like

Je begrijpt het niet:

  • Ziggo Go app werkt overal met alle internet aanbieders in Europa.
  • Ziggo Go TV app werkt NIET met een andere internet aanbieder.

Dus die uitleg telkens over maatregelen treffen om oneigenlijk gebruikt tegen te gaan slaat nergens op omdat je dit met de Ziggo GO app net zo goed kunt. Kwestie van een inlognaam/wachtwoord delen. Maar daar gaat dit topic niet over en ik wil alleen ZELF kunnen kijken via mijn Android TV en om het even welke internet aanbieder.

Dit topic gaat dus over het feit dat je als klant gewoon wil kunnen kijken naar iets wat je afneemt, TV van Ziggo op je eigen TV met welke internet aanbieder dan ook. Anders hebben we met koppelverkoop te maken.

Het is gewoon op zijn minst raar dat je als klant van Ziggo in heel Europa met je eigen apparaten (smartphone/tablets/pcā€™s) naar Ziggo TV kunt kijken met welke internet aanbieder ook maar dat je dit op je EIGEN TV met android TV in je eigen huis dus NIET mag!

Dat is dus de rare kronkel achter dit hele topic en datgene wat Ziggo aan het doen is.

Je mag dus niet in je eigen huis kijken met je eigen Android TV via een andere internet aanbieder naar TV zenders van Ziggo maar in de rest van Europa met een mobiel apparaat kan dat wel.

This sucks big time!

Ja, daar heb je inderdaad een punt.

Ik heb het mij nooit gerealiseerd maar ik kon inderdaad geen gebruik maken van de GO app op mijn Google TV via het KPN netwerk. Maar 2 meter verderop, in de tuin, wel van de GO app op mijn telefoon via het T-Mobile netwerk. Dat is inderdaad vreemd.

Had ik toch het hele topic moeten lezen alvorens te reageren :wink:

Ik hoop dat meer en meer mensen, klanten van Ziggo en Ziggo zelf gaan inzien dat wat er gebeurt met de Ziggo GO TV app totale onzin is als je dat afzet en vergelijkt met de Ziggo GO app.

Sideload je de Ziggo GO app op je Android TV werkt het WEL maar die app moet je met een muis bedienen en dat werkt dus niet handig en dus niet echt fijn. Maar dit laat zien dat het gewoon kan. Die Apps zijn eigenlijk gelijk aan elkaar anders dan dat je als klant tegengewerkt wordt met het makkelijk kijken met de Android TV Ziggo GO TV app.

Dan denk ik dat je toch echt op hun forum moet zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zekerā€¦ en daar is en wordt al aangegeven door Ziggo dat ze er NIETS aan gaan doen. Dat is op het forum, telefonisch en per e-mail bevestigd.

Triest om te zien dat je in je eigen huis niet kunt kijken naar iets wat in de rest van Europa wel kan maar dus niet in je eigen huis :rage:

Je zou bij de buren kunnen gaan zittenā€¦
Maar zonder gekheid, je kunt da in de rest van europa ook niet. als jij je eigen tv met daarop de ziggo TV app mee neemt naar spanje kun je nog steeds niet kijken hoor.
Jij vergelijkt de go app met de tv app en dat is waar het verschil zit. Dit ongeacht van je locatie.

Ik snap wat je wilt en dat zouden meer mensen willen echter is dit puur en alleen gedaan om er voor te zorgen dat er geen misbruik plaats vindt.
Of het fijn is nee, want ze benadelen ook de mensen die er geen misbruik van willen maken.

Ik denk dat je altijd wel een voorstel mag doen richting ziggo waarin de ziggo tv app wel werkt zoals jij wilt en het vedien model voor ziggo hetzelfde blijft.

Beste mensen ik liep dus ook al enige tijd tegen dit probleem aan dat ziggo o.a ons blokkeerd.
Daar waar ik eerst het vermoeden had dat het aan de geo-ip database van ziggo lag, dat men deze niet up to date had is hier nu gelukkig de werkelijk oorzaak boven water gekomen.

MAAR IK HEB EEN PASSENDE OPLOSSING GEVONDEN, en wil deze graag delen met iedereen die hinder van deze ziggo bullshit ondervind.

  1. maak gebruik van kodi. (www.kodi.tv)
  2. installeer de repo te vinden op deze website: GitHub - dut-iptv/dut-iptv.github.io: Kodi repo with addons for CanalDigitaal IPTV, F1 TV, KPN/Telfort/XS4All iTV, NLZiet, Telenet, T-Mobile TV, Videoland and Ziggo Go
  3. installeer de add-on ziggo tv en open deze.
  4. geef je ziggo login naam en wachtwoord in.
  5. mogelijk word er nog gevraagd om widevine te installeren.
  6. en klaar, live tv kijken werkt gewoon.

kodi is cross-platform en dus te installeren op de meest uiteen lopende apparaten.
Dus geen gedoe, met casten of iets dergelijks of via ander apparaat van zender wisselen.
gewoon vanaf elke tv box of smart tv op een gemakkelijke manier werkend te krijgen.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, ik in elk geval wel.

en nogmaals tweak blokkeerd niets! Ziggo is een en al ellende, zelfs als je er geen klant bent. dat word in dit topic dacht ik toch wel bevestigd.

:shushing_face: Deze snap ik niet. Als je geen klant bent heb je er toch ook niets te zoeken?

Dit ligt niet aan Tweak, maar aan Ziggo. Ziggo heeft namelijk alleen broadcast rechten voor live TV op haar eigen vaste netwerk, en op mobiele netwerken. Dit wordt geselecteerd door het IP Adres vanaf waar je gebruik maakt van Ziggo TV, en het apparaat waarmee je TV kijkt. ALs je apparaat zich meldt als een mobieltje, zal Ziggo TV weerken. Als je apparaat zich meldt als een ander apparaat (TV, STreaming cvastje zoals ChromeCast, AppelTV of dergelijke) dan werkt Ziggo Go niet als je vanaf een niet-ziggo netwerk komt. Dit is al zeer vaak gemeld bij Ziggo, maar zij beroepen zich op de uitzendrechten.
Je kan wel bijvoorbeeld vanaf je mobieltje ook op je eigen WiFi casten naar je ChromeCast. Maar dat is wel een omweg.

Wel interessant jouw antwoord. Ik had gehoopt zoals je uitlegt aan de Ziggo app door te geven dat het om een mobieltje gaat in plaats van een AndroidTV maar de Ziggo GO app heeft een eigen Android TV app genaamd Ziggo Go TV app die dus apart en anders is dan de Ziggo GO app. Dus Ziggo zal een andere internet provider niet toestaan als je de Ziggo Go TV app op een Android TV gebruikt.

Het blijft NIET uit te leggen dat je met je mobiel in heel Europa naar TV kunt kijken met iedere internet provider maar dat je op je TV in je eigen woonkamer opeens NIET naar TV kunt kijken omdat je dan verplicht wordt je Ziggo internet aansluiting te gebruiken. Ik moet toch inloggen op de apps of het nu Ziggo GO of Ziggo GO TV is en ik ben toch een Ziggo gebruiker die naar TV mag kijken? Blijft een zeer vaag verhaal wat naar klanten niet uit te leggen is.

ik ben het helemaal met je eens, echter de Android TV en de Google TV met ChromeCast hebben beide een iets andere browser string, waardoor de Ziggo Server kan ā€™ zienā€™ dat je niet met een mobieltje de ZIggo Go App gebruikt, maar met een ander apparaat. Vandaar dat je op een Android TV of Apple TV of Google TV de Ziggo Go App alleen kan gebruiken als je ook daadwerkelijk op een Ziggo netwerk zit. Zelfs als je via een 4G WiFi Dongle of MiFi Router je Google TV aan het Vodfafone/Ziggo mobiele netwerk zou hangen, zal je geen TV kunnen kijken, omdat je niet via een Mobiel apparaat kijkt.
Ziggo stelt wel dat je ā€™ op je mobielā€™ altijd Ziggo Go kan kijken, dus dat werkt ongeacht de provider waar je zit, want Ziggo kan natuurlijk niet afdwingen dat je alleen via Vodafone netwerk TV kan kijken, of dat alleen kunt als je op 4G zit, en niet als je op WiFi zit. Dus op je mobieltje werkt de ZIggo Go app ook als je in het buitenland zit.
Het is hartstikke krom, want zolang je betaald voor de functie TV kijken moet het eigenlijk niet uit maken via welk netwerk je dit doet. Maar doordat Ziggo afspraken heeft gemaakt met content aanbieders, en dit dus naar streaming devices anders dan een mobieltje alleen maar via haar eigen netwerk mag distribueren, is dit wel het resultaat.
Je kan overstappen naar Kanaal Digitaal TV App, die werkt wel via ā€™ elkā€™ netwerk, ook op APpleTV,. GoogleTV en diverse Smart TVā€™s.

Ik kan gewoon streamen vanaf de Ziggo Go app mā€™n iPhone naar al mā€™n chromecast devices en mā€™n Apple Airplay devices. Kortom, het werkt prima als je maar de Ziggo Go app op je mobiel gebruikt en vervolgens cast of via Airplay op je TV afspeelt. De Ziggo apps op andere devices werken alleen als die devices op het Ziggo netwerk zitten.

Klopt, met je mobieltje kan het prima, maar moet je wel casten om op een TV te kijken. Zelfs ziggogo.tv werkt alleen als je op een Ziggo netwerk zit, en niet via een ander netwerk. En dat terwijl op de site staat: In de keuken, op de bank of onderweg: met Ziggo GO maak je van elk scherm je tv. Kijk je favoriete tv-programma, live sport, film of serie op je smartphone, tablet of laptop. Waar en wanneer jij wilt. Kijk op elk scherm, Op wel 3 schermen tegelijk Ziggo GO kijk live of later Kijk live of later Voor iedereen met interactieve TV van Ziggo
Kijk onderweg Waar en wanneer je wil In de hele EU
Maar niet met je laptop, je Google TV, Je AppleTV of SMart TV dusā€¦

Ziggogo.tv doet het bij mij anders prima op het tweak netwerk.