Viaplay en tweak

Hoi, nu heb ik sinds kort een tweak internet verbinding… op zich alles werkt goed behalve viaplay…zijn er meer mensen die dit hebben? Ik heb last van viaplay dat het aan mij of tweak ligt, nu zeggen ze dat ze weten dat er problemen met tweak zijn en dat het aan mijn modem ligt omdat ipfiltering aanstaat…ff gecontroleerd en deze staat niet aan… iemand tips waar il moet zijn om er meer druk achter te zetten bij viaplay

Dat het aan tweak ligt is waarschijnlijk een excuus voor hun slappe service.
De beste manier om aandacht te krijgen is het opzeggen en f1tv nemen.

2 likes

Ik denk dat de helpdeskmedewerker van Viaplay de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Ik denk dat Viaplay aan de hand van ip-adressen bepaalt in welk land je je bevindt, want de meeste andere streamingdiensten doen dat ook. Het kan zijn dat ze daarvoor een verouderde database met ip-ranges gebruiken en daarom onterecht jouw ip-adres als een buitenlands ip-adres aanmerken. Omdat IPv4-adressen al een tijdje op zijn moet Tweak ip-adressen inkopen van andere partijen en daar zitten ook buitenlandse partijen tussen, dus vandaar dat dit soort problemen af en toe voorkomen. Tweak zou je hierbij kunnen helpen door aan Viaplay door te geven dat de desbetreffende ip-range van hen is met het verzoek om dat aan te passen in hun systemen, maar eigenlijk is het in dat geval dus een probleem bij Viaplay zelf.

Toevallig heb ik Viaplay vorige week (weer) gemaild met de vraag of ze hun GeoIP-stuff kunnen controleren en ik kreeg deze week zowaar een bericht terug.

Het hele gedoe is tamelijk krom. Hun eigen site verwijst zelf naar de maxmind controle. Bij maxmind staat de reeks in kwestie (84.245.32.0/20) allang goed, maar blijkbaar negeert Viaplay die informatie en/of update hun eigen GeoIP-database niet. Als ISP-zijnde kun je dan alleen nog maar hopen dat het ooit een keer goedkomt, want een juiste persoon te pakken krijgen bij zo’n partij die weet hoe dat gefixt moet worden is nagenoeg onmogelijk.

Al met al zou ik, als je last hebt van zo’n blokkade, me ook nog wel eens afvragen of je wel diensten af wilt nemen bij zo’n toko.

1 like

Inmiddels heeft tweak mij een nieuw ipadres gegeven wat wel werkt, ik ga ook het contract met viaplay niet meer verlengen. Ik ben er klaar mee dat iedereen het fout doet behalve viaplay