Veel klachten over tweak

Wij hebben ons heel erg ingezet om glasvezel in ons buitengebied gerealiseerd te krijgen en dat is gelukt. Hiervoor hadden we geen keus en was alleen het telefoonkabeltje van KPN beschikbaar.
Vele van onze buurtgenoten hebben gekozen voor Tweak, voor internet, telefonie en tv. Nu zijn wij (onbedoeld) het aanspreekpunt voor klachten van de buren: ze betalen een fors bedrag voor 1000 mb internet, maar vaak komt dat niet hoger dan zeg zo circa 200, vaste telefonie gaat redelijk goed, maar dan de tv: bij iedereen een drama! Vaak blokjes en haperingen, uitzending gemist bekijken evenals opnames is HO-PE-LOOS! Of het werkt helemaal niet, of er is geen geluid, of het houdt op voordat het is afgelopen, zodat je het einde mist. Heel vaak staat het een aantal seconden stil, soms gaat het dan helemaal niet verder …… Echt een waardeloos product van Canal Plus. Bellen is lastig, kan heel lang duren voordat wordt opgenomen. Beloftes dat ze er naar gaan kijken worden niet ingelost, technische dienst belt niet terug! Het enige dat goed werkt bij Tweak is het innen van de rekeningen, dat doen ze binnen een dag!
We hebben echt spijt van de keuze voor Tweak, maar het is deze provider of Trined, allebei veel klachten!

Hoi Warna,

De slechte TV ligt niet aan Tweak maar aan Canal Digital, zij zijn ook de enige die daarin iets kunnen wijzigen.
Ik zou zeggen probeer eens contact op te nemen met Randal Peelen van Tweak en overleg met hem wat er aan te doen is, hij is zeer behulpzaam en de grote chef.

weet niet zeker of dit echt waar is wat je hier zegt, want met Sparql zagen ook veel van dezelfde problemen en die die dienst was van Tweak zelf
het is wel beter geworden.
kan dus ook nog aan hun eigen netwerk liggen.

Hoi MrD,

Als je bij de KvK keek kon je zien dat “Sparql” niet van Tweak was, dat ze in de zelfde plaats zaten is iets anders. En Sparql heeft het aan Ziggo, CanalDigital en KPN te danken dat zij de deuren dicht moesten doen, want concurentie mag immers niet in Nederland.

En normaal doet Tweak altijd haar best om hun klanten tevreden te stellen, vandaar dat ik zeg neem contact op met de goede persoon.

Warna nogmaals succes gewenst.

Groet,
Hans Snuiverink

maar wel beide van Cambrium
https://www.cambrium.nl/cambrium-home/attachment/sparql-logo/
https://www.cambrium.nl/

maar hier ook onafhankelijke bron https://www.broadbandtvnews.com/2014/05/07/cambrium-selects-abox42-smart-stb-platform/

groeten D

Hoi MrD,

Heeft mijn zwager ook een Holding met daar onder drie B.V.'s en dat werkt voor de Nederlandse staat (Belasting dienst), maar daarom is de service van Tweak nog steeds goed, althans ik heb nog nooit geen problemen gehad. Je moet alleen de goede persoon benaderen, wat TV betreft ik kijk schotel.

Maar je hebt goed gezocht, alleen het probleem van Warna lost hier niet mee op.
Ik wens jou een fijn weekend en goede gezondheid toe.

Groetjes,
Hans Snuiverink