Tweak Glasvezel internet & Canal Digitaal TV met Pfsense

Je snooping staat goed.

Je igmp proxy staat verkeerd. Moet /8 zijn ipv /24

1 like

:roll_eyes:. Dank je, Ik ga het morgen verder weer testen.
ik heb wat lang naar details zitten staren. :sleeping:

Het werkt
 :+1:. . Daarna maar eens gaan kijken hoe ik dnsmasq en telefonie werkend ga krijgen.

Er blijkt hier een oplossing voor te zijn die ik zelf ook nog niet geprobeerd heb.
zie pfsense forum. Maar bij mij werkt het nu allemaal wil alles nu even stabiel houden ivm het verplicht thuiswerken. :wink:

Bedankt voor de hint. Zal het bij juiste gelegenheid ook eens gaan testen. (Weet iemand of de extra switch voor de Pfsense ook nadelig werkt? b.v. latency ?)

Helemaal top dit! Ik denk eraan om TV Start van Ziggo te combineren met Internet Only van Tweak. Misschien een beetje simpele vraag, maar wat voor kabeltje heb je gebruikt tussen de witte glasvezel kast van KPN waar de glasvezel de meterkast binnenkomt (zeg maar het AOP zoals Ziggo dat noemt :wink: ) En de TP-Link SPF module?

Nogmaals dank voor de moeite!

https://www.fs.com/products/40459.html

Belangrijk dat LC aan 1 kant en SC connector aan andere en dat het een single mode kabel betreft.

Wat bij Ziggo een AOP genoemd wordt heet voor glasvezel een FTU (Fiber Termination Unit). :nerd_face:

@heuvelman en de rest,

Is dit nog steeds een issue? Ik heb Ziggo TV (met Tweak internet) en dat gaan ze blokkeren vanaf 24 jan. Dus ben aan het kijken voor een andere TV oplossing.

Nu gebruik ik ook PfSense, is het nog steeds niet mogelijk om 2 MAC adressen te gebruiken? We zijn inmiddels een tijdje verder. Switch voor PfSense kan uiteraard maar ik zou dat toch liever binnen PfSense oplossen.

Geen idee.
De forumpost waar ik hierboven naar verwijs heeft ook geen updates meer gehad. Mijn eigen inrichting is niet meer veranderd wat dat betreft.

Okee, dank voor je reactie.

Dat treft, ook Tweak, PFsense en dezelfde switches
pas klant en blijf TV nog even bij Ziggo gebruiken totdat alles (stabiel) getest is. Dank voor het delen, wordt zeer gewaardeerd. :pray:

Eerste instantie Pfsense ook op APU mobo’s maar nu overgestapt naar deze, hebben 4x2,5Gbe en (ook) passief gekoeld.