Trage verbinding

Na een paar jaar intensieve promotie eindelijk glasvezel. Na 1 jaar is de kwaliteit nog altijd beneden alle pijl. De snelheid van internet haalt max 50 mb volgens speedtest. Ik snap best de de 1000 niet gehaald wordt op een laptop, maar dit is beneden alle normen. Ook de helpdesk is een afdeling van valse beloften. Inmiddels meer dan 4 weken bijna dagelijks aan het bellen en iedere keer hetzelfde liedje, zijn er mee bezig en bellen U terug. Waarschijnlijk zijn de medewerkers net zo traag als hun internet, want tot heden nog niet 1 keer terug gebeld.
Helaas zitten we in een buitengebied en kunnen niet overstappen, maar zodra die mogelijkheid er is zijn wij weg met een snelheid van 1000mb

Hoe test je om het resultaat van 50mbit te krijgen?
(wat voor kabel, aansluiting op router, modelnaam van de laptop)

Jouw verbinding wordt pas officieel opgeleverd als de monteur zelf de speedtest gedaan heeft en jou heeft laten zien dat het boven de 900 Mb/s up en down is. Dan pas begint het betalen voor jouw abonnement.

Blijkbaar was dat dus ooit goed.

Jij meldt dat je op een laptop test. Ik neem aan dat je dat met een vaste ethernetkabel doet en NIET met wifi.

  • al eens met een andere laptop geprobeerd?
  • heb je met jouw laptop bij de buren (die ook Tweak hebben) bedraad getest?

Waarom deze testen? Het kan zomaar zijn dat de snelheidsbeperking aan jouw laptop ligt en niet aan de glasvezel en dan loop je hier voor niets te foeteren … :wink:

2 likes

Toch jammer dat er wel geklaagd wordt maar daarna stil blijft vanuit de klager. Hij/zij snapt blijkbaar de functie van een forum niet, waar we er zijn om elkaar te helpen, elkaar van tips te voorzien.

Dus Geert van Dijk, als je dit leest: het zou fijn zijn als je reageert op de reacties die jouw klaagzang hebben opgeleverd.

2 likes