Testers gezocht voor software-update Amino A610

Afgelopen zomer deden wij onderzoek naar de tevredenheid onder onze klanten. Een aantal van jullie gaf in dat onderzoek aan dat het volume van verschillende zenders onderling nogal verschilde. Dat kan erg irritant zijn tijdens het zappen en TV-kijken, en daarom is Canal Digitaal hiermee aan het werk gegaan. Daar is een nieuwe software-update voor de Amino A610 uit voortgekomen. Op dit moment zoeken wij 5 klanten die ons zouden willen helpen met het testen van deze update.

Gebruik je een Amino A610 en merk je ongelijke geluidsvolume’s bij verschillende zenders? Dan zouden we je graag willen uitnodigen om mee te doen aan deze test. Het enige dat je dan hoeft te doen is mij in een privé-bericht je klantnummer en/of het MAC-adres van je TV-ontvanger te sturen. Ik geef je gegevens dan door aan Canal Digitaal zodat zij de nieuwe software op je ontvanger kunnen installeren. Je merkt hier (als het goed is) weinig van.

Naast een oplossing voor geluidsvolume’s is in deze nieuwe software een groot aantal kleine bugs opgelost. Wij hebben zelf nog geen nieuwe problemen kunnen ontdekken. Als de test verder geen nieuwe gebreken aan het licht brengt zal de software binnenkort worden verspreid onder alle klanten.

1 like

@Randal,

Ik snap iets niet. Tweak presenteert zich als een een provider waar je nagenoeg alles zelf kunt bepalen, en gaat in zee met M7, waar alles altijd dichtgetimmerd is en je het mag doen met budget troep en crappy firmware, zoals bij de Amino A610. Nagenoeg zolang ik bij CanalDigitaal zit, heb ik eigen apparatuur. Hier kan ik ook IPTV mee doen. Echter CD staat dit niet toe, en wil liever ook geen eigen Sat-tuners, omdat ze deze niet kunnen beheersen! Waarom nu deze tegenstrijdigheid?

ik wil wel helpen met testen.

martin

Wij hebben ongeveer vier jaar lang geprobeerd het verschil te maken met onze eigen televisie-provider Sparql. Na een aantal jaar kwamen wij tot de conclusie dat wij het verschil niet konden maken in de markt en de handdoek in de ring moesten gooien. Op dat moment hebben wij gekeken hoe onze klanten het best gediend zouden zijn met een zo goed en vrij mogelijk TV-abonnement.

Het zal geen geheim zijn dat partijen als KPN en Ziggo hun televisie-dienst niet via ons aan willen bieden. Daarom moeten wij verder kijken, en Canal Digitaal is dan verreweg de beste keuze. Omdat zij ook met grootste aantal apparaten ondersteunen is effectief de vrijheid daar ook juist het grootst. Je kunt TV kijken via de digitale ontvanger, smartphone, tablet, laptop, pc, Mac, Chromecast, Apple TV en een groeiend aantal smart-TV’s.

Dat ook een ouder type ontvanger nu nog in ontwikkeling is, is wat ons betreft een positief signaal. Als je graag zelf signalen op zou pikken en deze naar eigen creatieve inzicht door je netwerk zou verspreiden dan snap ik dat een IPTV-ontvanger ‘dichtgetimmerd’ op je overkomt. Je moet er echter rekening mee houden dat het juist de zenders zijn die liever niet willen dat hun signaal onversleuteld wordt verspreid. Canal Digitaal is net als iedere andere provider verplicht deze netjes te beveiligen.

@Randal:

Zelf zou ik mij dan niet meer richten op die groep! Die markt gaat sowieso veranderen. Kijk maar naar Netflix, Disney, Amazon e.d. Persoonlijk denk ik dat deze formats meer toekomst hebben, dan de gewone TV met reclameblokken, waar je ook nog voor moet betalen! Voor jouw zal het dan ook geen geheim zijn, dat CD om die reden haar “main target” aan het herstructureren is…

De trend van streamingdiensten is natuurlijk ook voor ons goed zichtbaar. Maar dat een trend zichtbaar is betekent niet dat deze met zekerheid lineair door te trekken is naar een onvermijdelijke conclusie.

Op het hoogtepunt in 2015 keek 7,9 miljoen huishoudens TV, op dit moment is dat ongeveer 7,4 miljoen. In deze huishoudens wonen tal van klanten van Tweak die ook graag televisie blijven kijken. Ondertussen is ‘Alles-in-1’ het meest verkochte abonnement.

Zelfs als TV in zijn geheel uit zou sterven dan is het voor ons belangrijk tussen nu en dat moment te kunnen blijven bestaan. En daar hebben we de mensen die graag televisie willen kijken hard bij nodig :slight_smile:.

ik will best testen. kan er alleen maar beter op worden.

Ik wil ook wel helpen met testen.