Snelheidsgarantie op Gigabit Glasvezel

Wij hebben vertrouwen in ons eigen netwerk. Als wij 1000 Mbit aan snelheid beloven, dan weten wij ook zeker dat dit haalbaar is. Om die reden durven wij een snelheidsgarantie te geven op alle verbindingen met 1000 Mbit.

In ons blog lieten wij al eerder weten dat het écht halen van 1000 Mbit bepaald geen eenvoudige zaak hoeft te zijn. De meeste computers worden wel geleverd met de belofte dat zij 1000 Mbit aankunnen, maar dat blijkt helaas lang niet altijd het geval. Ook is een goede bekabelde verbinding, en een goed functionerend netwerk nodig om de volle snelheid te halen.

Daarom zijn er aan onze garantie wel enkele voorwaarden verbonden. Op deze pagina lees je deze voorwaarden en onze procedure om van de snelheidsgarantie gebruik te maken.

Voorwaarden

  • Onze garantie geldt alleen voor huishoudens waarop 1000 Mbit mogelijk is.
  • De computer die wordt gebruikt voor de test mag niet ouder zijn dan 3 jaar .
  • De computer die wordt gebruikt voor de test móet zijn aangesloten met een netwerkkabel met minimaal een CAT5e certificering.
  • Deze netwerkkabel moet direct van het modem naar de computer zijn aangesloten, zonder tussenkomst van bijvoorbeeld switches, hub’s of homeplugs.
  • De netwerkkaart , processor , harde schijf (of SSD) en het werkgeheugen van de gebruikte computer moeten in staat zijn een snelheid van minimaal 1000 Mbit te verwerken. Let op: de ervaring leert dat dit soms niet het geval is, ook al beweert de verpakking van het onderdeel anders.
  • WiFi moet zijn uitgeschakeld tijdens het testen.
  • Er mag maar één computer zijn aangesloten op het modem tijdens te test.
  • Virusscanners en firewalls moeten zijn uitgeschakeld tijdens de test.
  • Er mag maar één browser met één tabblad geopend zijn tijdens de test.

Testprocedure

Als je meent dat op jouw verbinding toch niet de beloofde snelheid wordt gehaald, dan willen wij daar graag bij helpen.

  • Doe de snelheidstest minimaal vijf keer op verschillende servers en met verschillende browsers.
  • Maak een screenshot van het hoogst behaalde resultaat.
  • Zorg dat er op minimaal drie verschillende dagen, en op verschillende dagdelen, is getest.
  • Mail de gemaakte screenshots naar ons en geef aan dat je gebruik wilt maken van de snelheidsgarantie.
  • Wij onderzoeken jouw lijn op afstand, en kijken of er zichtbare gebreken zijn aan de verbinding. Zo wel, dan plannen wij kosteloos een monteur in die het probleem zal verhelpen.
  • Indien alle gemeten waarden van de lijn er goed uitzien, plannen wij een monteur in die ter plaatse een speedtest uit zal voeren.

Let op!

Als de speedtest die wordt uitgevoerd door de monteur minimaal 90% van de beloofde snelheid haalt, zal worden geconstateerd dat de beloofde snelheid voldoende geleverd wordt. Wij brengen dan de voorrijkosten van de monteur in rekening.

Als de speedtest die door de monteur wordt uitgevoerd minder dan 90% van de beloofde snelheid aantoont, ben je als klant in de gelegenheid je abonnement per direct op te zeggen.