Slechte wifi en blokkendbeeld

We hebben al meer dan een half jaar blokkend beeld .
De wifi valt op alle apparaten uit.
De internet is vaak heel traag zowel wifi als bedraad.
Wij hebben meerdere mails verstuurd maar tweak doet er niets aan.
Ze reageren er niet eens op onze mails
Ik heb nog nooit zulke slechte service gehad dan bij tweak
ik betaal 88 euro in de maand voor gebrekkig internet en tv .
ik zit nog 5 maanden aan dit abbo vast

Ja mailen heeft weinig zin, bellen gaat beter.
Voor Wifi kan je beter een eigen router neerzetten, en blokkend beeld kan komen door een slechte verbinding, zit er niet één of andere diagnose scherm in de ontvanger?

88 euro is ook vreemd, alles in 1 is maar 55 toch?

Welk model router heb je van Tweak?

Is je tv bedraad aan de router aangesloten? Zo ja, is deze bekabeling nog intakt?
Je schrijft tenslotte dat het pas een half jaar is, daarvoor was alles goed?

Maak je gebruik van switches om bedrade computerapparatuur aan te sluiten?

Je weet toch dat Tweak verantwoordelijk is tot en met hun router en dat alles daarna (kabels, switches, dikke muren die wifi tegenhouden) niet hun probleem is maar die van jou?

Hallo,

ik zit al bijna vanaf het begin bij Tweak en heb ook wel eens een probleem gehad, maar zoals jij nu beschrijft dat ken ik niet, ik denk dat er thuis iets niet goed zit.
Ik gebruik als router de FRITZ!Box 5490, deze zit recht streeks op de glasvezel en ja de TV heb ik niet, want ik kijk schotel, maar de TV ligt aan CanalDigital, die zijn al een hele tijd slecht en daar kan Tweak niets aan doen, klim in de telefoon en bel, dat is de beste oplossing.

En inderdaad jou prijs is niet helemaal correct ---- Gigabit Alles-in-1 … €59,95 — dit kost het sinds 1 Juni 2020.

Succes gewenst…

Groet,
SNUIF

Heb je enige referentie @michelvansanten? Stuur mij anders even je klantnummer in een DM, dan kijk ik even mee.

Je noemt een heleboel punten waarvoor wij gewoon onze gebruikelijke troubleshoots voor hebben (om mee te beginnen). Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom wij iedereen hiermee zouden helpen behalve jou. Maar afijn, bij deze excuses als dit toch niet goed is gegaan.

Stuur even wat door dan gaan we het voor je bekijken. En inderdaad, bij dergelijke problemen is bellen vaak wel het snelst en meest efficient :wink:.

1 like

Een netwerk ‘hub’ is niet hetzelfde als een netwerk ‘switch’. Ze lijken hetzelfde te doen, maar een switch is veel beter dan een hub.

Het kan ook zijn dat er een nieuwe storingsbron aanwezig is sinds een half jaar als je televisie met wifi verbonden is. Je zou van kanaal kunnen veranderen en misschien met de buren kanalen afspreken en die vastzetten. Een repeater zou ook kunnen helpen. Ook DECT telefoons in de buurt van de wifi-bron kan funest zijn heb ik inmiddels ondervonden.

Zelf zit ik al meer dan 10 jaar bij Tweak en kan niet anders zeggen dan dat ik heel tevreden ben met de snelheid en betrouwbaarheid van het glasvezel netwerk

1 like