Patchkabel leverancier

Mijn patchkabel naar mijn Fritz!box5490 van 50 cm blijkt wat aan de krappe kant.
Weten jullie een web-shop (voor particulieren) waar ik een langere 1.5 mtr kan kopen. Van de installateur is bekend dat het een kabel moet zijn: Singlemode 9/125 (OS1), SC/APC - SC, Simplex 3.0mm, Mantel: LSZH, Kleur: Geel,
Ik zie wel web-shops voor bedrijven die zo een kabel met stekkers aanbied.

1 like

Deze.

Ik gebruik deze zelf ook, om dezelfde reden.

1 like

Inmiddels heeft de installateur toegezegd er een voor mij te bestellen, dus goede service ! Particulier is deze kabel met stekkers moeilijk te verkrijgen vermoedelijk door de diverse soorten kabels en stekkers. Voor ons is het lastig zelf wat in elkaar te zetten. In het “coax tijdperk” was dat wat eenvoudiger.

Dat zijn niet dezelfde kabels. Maar mooi dat de installateur dit voor @aadvanderpol alsnog regelt.

Nee, heel strikt genomen niet. Er is verschil tussen OS1 & OS2 kabels, dat klopt, maar voor deze toepassing is dat lood om oud ijzer. En verder zijn het de juiste: SC/APC naar LC/PC.

Zoals ik al zei, ik gebruik deze zelf ook en hij werkt zonder problemen. Maar mooi inderdaad dat de installateur het regelt.

De kabel is reeds afgeleverd de installateur was toevallig in de buurt (nou ja toevallig , in Deurne zijn ze de hele boel aan de fiber aan het leggen momenteel). Netjes aangesloten en het werkte direct. ! De wifi werkt nu ook weer in de tuin omdat de box nu niet meer half verscholen is achter een muur/haard. Overigens had ik nog wel 1 leverancier computerpoint gevonden echter zonder voorraad en levertijd. De rest was alles voor B2B.

In vele lengtes te koop bij dit bedrijf. Levert gewoon aan consumenten.

Bedankt die heeft ze ook, dat adresje zullen we opslaan. Grappig als ik google op betreffende kabel komt dit bedrijf idd. niet in de lijst te staan van google.

Goede post, ik verkeer in dezelfde situatie en moet een paar meter overbruggen om de Fritz!box aan de andere kant van een dikke muur in de huiskamer te krijgen (en bij een kast waarin alles netjes uit het zicht is). Fijn dat we dit adres hebben, in het geval de monteur (morgen) niet zo behulpzaam kan zijn.

Ben wel nieuwschierig welke kabel je nu precies hebt gekregen. De volgens jou benodigde kabel SC/APC - SC is namelijk wezenlijk anders dan de overige genoemde kabels waarbij een kant LC is.

De kabel die je nodig hebt is afhankelijk van je Fritzbox of media converter EN van het type FTU (de grondplaat).

Bij alle niet-KPN netwerken is tot op heden het koppelvlak van de FTU SC/APC (de vierkante grotere groene connector). Dus voor E-Fiber en Renet bijvoorbeeld is het SC/APC.
Bij KPN is het afhankelijk van het type FTU en of daar koppelbus gebruikt moet worden. Dit is of SC/PC of SC/APC.

De andere kant, die in de Fritzbox of mediaconverter is ook weer wisselend. In het model Fritzbox wat Tweak op dit moment levert de 5530 moet een LC/APC (de kleine groene) connector. In het type wat voorheen werd geleverd (de 5490) moet een SC/PC connector (de vierkante grotere blauwe) connector. Bij een mediaconverter moet ook meestal een SC/PC connector (vierkant/blauw).

Wanneer je direct de patchkabel direct vanaf de FTU naar een router met een eigen optic wil hebben, is dit afhankelijk van de optic wat je nodig hebt. Maar meestal zijn dit LC/PC (klein blauw) connectors.

1 like

Kijk hier eens voor een verduidelijking wat al die afkortingen betekenen: https://www.redlink.nl/blog/glasvezel-connectoren-overzicht1