Help jij ons 10 Gigabit te testen?

Hallo Johan? Ben je daar?

Johan geeft hierboven aan: “Work in progress. We zijn momenteel bezig met apparatuurselectie.”

Dat was een beetje verstopt geraakt in een draadje maar helaas nog wel de actuele status.

3 likes

Ok bedankt voor de update!

maar kan je wel een tijdvak aangeven?
bv in IPv6 topic wordt netjes gezegd dat het rond april live gaat.

1 like

Ik denk dat ik het probleem van Tweak wel snap, ik zat laatst een beetje kijken wat ik zou gaan doen als mijn Fritzbox 7490 de geest geeft en ik hogere wan snelheden aan wil kunnen. Ik zie dat er 10 gbit routers zijn maar daarbij is het issue dat of de prijs te hoog is of de complexiteit, Microtik wordt toegankelijker en heeft opties die aan de wan kant 10gbit aankunnen maar is het niet helemaal qua gebruikersvriendelijkheid, Fritzbox (en anderen) hebben nu een 2,5 Gbit optie maar geen 10 Gbit. Eigenlijk denk ik dat nu alleen 2.5 Gbit echt haalbaar is (maar ik wordt graag verrast) en Tweak wacht denk ik op de markt (en dus geen voorspelling kan doen).

@Joop99

Dat zal wel mee vallen, ik ga er van uit als je een 10 gig abonnement neemt dat jij je eigen apparatuur aanschaft, ik dacht ook 2 jaar geleden te hebben gelezen dat dit ook de bedoeling was.
Je hebt alleen een glasvezel module nodig die overweg kan met het signaal in de POP.
Je kan bijvoorbeeld zelf een pc bouwen, je koopt een 2e hands glasvezel NIC op ebay hierdoor zal de kosten wel mee vallen. Ik heb dat ook gedaan voor een deel van mijn interne netwerk.

Het valt mij vies tegen dat het groot werd aangekondigd 2 jaar geleden.
Mij maak je niet wijs dat je meer dan 1,5 jaar nodig hebt om apparatuur bij elkaar te zoeken.
In andere landen hebben ze al langer 2,5 gig, 10 gig of zelfs 25 gig.
Ik snap dat snellere apparatuur duurder is, maar ja dat was toentertijd voor 1 gig ook.

Tweak mag wel een keer wat informatie geven.
Dit jaar komen er meerdere providers met snellere internet dan 1 gig, ik ben benieuwd.

2 likes

Ik denk dat we gewoon geduld moeten hebben.
Sommige mensen hadden liever gisteren dan vandaag al 10 gigabit internet, maar om daar overal de apparatuur op aan te passen zal een dure grap zijn.
Grote jongens zoals KPN zullen wel voordeliger apparatuur kunnen krijgen omdat ze massaal inkopen. Tweak is wat kleiner dus gun ze even de tijd. Ik kan nog wel een paar jaartjes overleven met 1 gigabit :wink:

Hoi en welkom,
ik zit al van dag 1 op 1Gbit en dat is nu al heel wat jaartjes en dit topic is al van oktober 2019 waarbij er fysiek getest werd met 10Gbit, dus hoeveel tijd denk jij dan in dit geval?
uiteraard begrijp ik dat andere dingen hoger op hun lijstje staan, maar feedback in dit topic is echt wel droevig.
Geen nieuws is ook nieuws.

1 like

@randal , al zicht op een lanceerdatum?

1 like

@randal zijn jullie nog op zoek naar testers?

Ik bouw momenteel mijn nieuwe lab op basis van 10/40G apparatuur (Redundant Cisco Nexus core) dus het lijkt mij erg tof om hieraan deel te nemen.

Nee bedankt voor de aanbiedingen. Het is ons inmiddels duidelijk wat ons te doen staat om de volgende stap in internetsnelheid te zetten. Daarbij zit vooral de beschikbaarheid van verschillende apparatuur ons in de weg. We willen het namelijk in Ă©Ă©n keer goed doen.

Testers hebben we dus niet meer nodig. Een beetje vaart achter de leveranciers wel.

3 likes

Dat zal met al die chip-tekorten niet meevallen. Maar goed om te lezen dat er hard aan getrokken wordt!
Dank!

2 likes

Als de apparatuur zo schaars is zou ik in ieder geval wachten tot er genoeg beschikbaar is voor iedereen.

Anders krijg je dat sommige klanten langer moeten wachten dan andere. Dus als het dan een jaartje langer duurt maakt niet zoveel uit.

dan zou ik deze Topic alvast locken (sluiten) want titel is “Help jij ons 10 Gigabit te testen?” en hulp is niet meer nodig en deze bestaat al sinds 2019 met amper reacties van Tweak zelf


Goed punt. We kunnen hier voorlopig het best een eind aan breien. Bedankt voor alle hulp en feedback iedereen :pray:.

3 likes

Het was het waard Randal en ook jullie zijn beperkt, net als alle andere Nederlanders.
En datgene wat jullie nu leveren is perfect, dus houden zo.

Groetjes,
Hans Snuiverink

1 like

Ik zou me hierbij ook graag willen aanmelden voor 10 gigabit Internet. Regio gelderland

Mocht er in de toekomst nog een keer een zo’n test gedaan worden dan zou ik ook graag mee willen doen. Woon in Almere!

1 like

Hoi Randal!

We zijn nu 4 maanden verder!

Is de apparatuur al binnen, of gaan we binnenkort met z’n allen overstappen naar Ziggo voor 10Gbit??

Ziggo is pas vorig jaar begonnen met testen van 10gbit, en heeft nogsteeds amper upload snelheid bij 1gbit.