Glasvezel komt eraan TV ook overstappen of toch veilig bij Ziggo blijven

Hoi Allemaal,

We krijgen binnen paar maanden hier ook eindelijk glasvezel, ik wil me daarvoor aanmelden bij Tweak. Zit nog erg te twijfelen of ik ook tv via tweak (canal digital) zal nemen of toch voor de tv bij ziggo zal blijven. Lees nogal veel negatieve reactie over tv kijken via glasvezel. Nu word goed nieuwe meestal niet gedeeld maar misschien kan ik met jullie ervaringen een keuze maken.

alvast bedankt allemaal

Als je echt nog veel tv kijk, en ziggo z’n tv abonnement is genoeg zenders dan is dat misschien wat.
Als je iets minder tv kijkt is nlziet misschien een betere optie samen met casten of Android TV

Zo gauw je jouw pakket bij Ziggo verandert zit je vast aan wat ze vandaag leveren. En tv kun je niet bij Ziggo afnemen zonder daar ook internet te nemen. Althans, dat dacht ik. Wel goed om bij Ziggo na te vragen.

Als je niets aan jouw Ziggo-pakket wijzigt kun je prima ook Tweak nemen. Heb ik ook gedaan. Heb nu 2 internetaansluitingen waarvan ik eigenlijk bijna altijd Tweak gebruik. Alleen wanneer Tweak uitvalt (komt soms voor, gelukkig heel erg weinig) ga ik automatisch over naar Ziggo-internet.

Bij Tweak krijg je gratis FOX Sports Eredivisie (1,2,3), bij Ziggo gratis Ziggo Sport. De vraag is dus of je van voetbal houdt of van Formule 1 :grinning:.

Ik weet niet hoe goed/slecht de media-box van Ziggo tegenwoordig is, en de kwaliteit van de TV stream. Zelf ben ik van XS4ALL overgestapt naar Tweak. XS4ALL TV gaat via KPN en dat was top, zowel qua snelheid van de media-box als de kwaliteit van het beeld. Canal Digital is gewoon wat trager en gebruikt lagere bitstream, maar nog steeds prima kwaliteit.

De media-box van XS4ALL/KPN ondersteunt ook Youtube en Netflix, net zoals de Ziggo Media Next. Met de media-box van Canal Digital kun je alleen TV en series kijken. Voor Netflix en/of Youtube heb je dus een smart TV/Chromecast/Apple TV of andere oplossing nodig.

Ik zou gewoon Ziggo nog niet opzeggen, na een maandje TV via Tweak weet je wel of dat voldoet en kun je Ziggo alsnog opzeggen.

Ben je verder tevreden met Ziggo ? Blijf er dan bij !

M.v.g. P

1 like

Ik zou voor de tv niet overstappen naar Tweak. Toen Sparql nog de tv-provider was, was het signaal prima. Sinds Canal Digitaal is het (in elk geval bij mij) redelijk rampzalig. Veel blokken en haperingen, regelmatig niet op kunnen nemen of begin gemist kunnen kijken.

1 like

Hier ook zeer ontevreden over TV bij Tweak. Spijt van overstap. Hiervoor had ik T-Mobile thuis, werkte echt vele malen beter. Jaar bij Tweak uitzitten en als het dan niet beter is, toch maar weer wisselen. Wellicht zelfs van glasvezel af, want ook internet is verre van storingsvrij.

Mijn advies, dit kan je met korreltje zout nemen want is afhankelijk van hoe jullie het liefst tv kijken is:

Tweak internet only + NLZiet voor tv.

Tweak is naar mijn ervaring een van de beste providers voor internet, de storingen hier en daar nagelaten ook goed stabiel. Mijn speedtests bij tmobile/kpn waren wel altijd 940/940, met tweak vaker rond de 900/900 maar om die 40 mbit zeur ik niet. Overigens haal ik met tweak ook de laagste latency richting services die direct verbinden met AMS-IX van de door mij zelf geteste glasvezel providers. (Tweak -> Delta -> KPN -> Tmobile).

Mocht je tevreden zijn met Ziggo, zou ik gewoon hun digitale TV aanhouden. Mocht je eens iets anders willen proberen, geef nlziet een kans.

3 likes