FRITZ!Box 5590 verschil OAN - XGS PON

Hoi,
Misschien een domme vraag maar ben maar een leek. Ik zie bij de FRITZ!Box 5590 steeds 2 varianten staan. OAN en XGS-PON. (Ik begrijp dat het een verschil van aanleveren is)

Ik heb vorige week internet only aangevraagd van Tweak. Deze zal geleverd worden op het net van e-fiber. (Boekel)

Ik wil namelijk direct met glas de FRITZ!Box in dus heb ik keuze uit 5530 en 5590. (Keuze is gevallen, op die met 4 poorten) Maar welke versie?

Begrijpelijke vraag. Als het glasfiber netwerk recent is aangelegd zal het een AON (Active Optical Network) zijn. Als het al ingevoerd is in je woning, kan je het zien aan het ‘kastje’ in de meterkast, de FTU (Fiber Termination Unit) . Zie foto


Heb je deze informatie (nog) niet, stuur dan even een mailtje met je postcode aan:
info@e-fiber.nl
Dan geven zij uitsluitsel.
Bij AON krijg je wel ongevraagd een ‘media converter’ (laser → UTP netwerk) van Cambrium thuis gestuurd. Die bewaar je dan maar in de kast!
En sluit je Fritz!box zelf aan, voor de monteur komt, met de juiste fiber patchkabel die je zelf moet aanschaffen t.w. met de stekkers: LC/APC en SC/APC

Of een kortere. Inlog gegevens zijn n.v.t. Als je in de POP bent aangesloten 1 of meer dagen voor de komst van de monteur kun je meteen ‘los gaan’. De monteur kijkt of je de bestelde snelheid gekregen hebt door een UTP-kabel in een vrije LAN-poort van je Fritz!box te steken en vervolgens een speedtest uitvoert. Deze:
LibreSpeed Speedtest

1 like

Ja, ik heb het kastje zoals op de foto. Ik bestel de AON, wat ik zelf ook dacht. Maar nu heb ik zekerheid. Kabeltje heb ik toevallig al. Bedankt.

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.