Fritz!box 5590 geactiveerd maar lage snelheden - OPGELOST

Ik heb de door Tweak 6 jaar geleden meegeleverde Fritz!box 5490 zojuist vervangen door de Fritz!box 5590 en heb internet aan de praat (telefonie moet ik nog testen) maar de eerste speedtesten via Ookla laten maar 80 Mbps up/down zien.

Iemand een idee wat de settings in de Fritz!box 5590 backend moeten zijn om de volledige snelheid te kunnen benutten van Tweak 1GB down/up?

1 like

Het lijkt erop dat je etherspectrum gecensureerd wordt, dus ik zou contact opnemen met Agentschap Telecom (nu Rijksinspectie Digitale Infrastructuur) :slight_smile:

1 like

Ben geholpen door wat kennissen. Zie: Frisch aus der Entwicklung | AVM Deutschland

Ik heb deze LAB firmware: FRITZ.Box_5590_Fiber-07.39-103612-LabBETA.image geinstalleerd en nu is de download/upload wel okay.

Kreeg dit door:

De lab mag je er handmatig op zetten😊
De lab bevat een bugfix voor een issue met up en download

Nadat deze versie erop staat gaat alles goed. 1 GB down/up en telefonie werkt ook direct.

Model: FRITZ!Box 5590 Fiber
FRITZ!OS:7.39-103612 BETA-Version up to date
Internet Provider: Tweak
connected since 27/03/2023, 12:04
Throughput: ↓ 996.1 Mbit/s ↑ 996.1 Mbit/sChange
Fiber Optics connected ↓ 1.00 Gbit/s ↑ 1.00 Gbit/s
on, Wi-Fi network (2,4/5 GHz): FRITZ!Box 5590 AT
Telephony 1 telephone number active: *************

3 likes

Graag gedaan @jordanvanbergen :wink:

2 likes

You are the best @Sander_AVM :grin:

1 like

Ik heb even snel een review gemaakt, zie: Review Fritz!Box 5590 Fiber in combinatie met Tweak - YouTube

Dankjewel. Dit soort filmpjes moesten er meer komen. De configuratie van de fiber aansluiting is zo simpel. Zonder account info en zonder wachtwoord.
Voorgeinstalleerd door AVM op mijn 5530 stond het er domweg verkeerd en werkte daarom niet.

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.