FRITZ!Box 5530 Fiber met Wifi 6 en 2.5 Gb/s LAN

Is er bekend wat er niet goed gaat?

Ik zelf heb nog geen uitval meer gehad sinds donderdag. Donderdagnacht is het internet (lan op mijn internetradio) nog een keer uitgevallen maar daarna niet meer. Het lijkt bij mij beter nu, moet ook wel want mijn ziggo is afgesloten.

hier nog steeds paar keer per dag helaas.

hi

zelfde probleem met een tmobile abb en 5530 2 tot 3 x per dag uitval in gebeurtenissen telkens het radar detectie verhaal …

Kies een kanaal onder de 100 in de 5 GHz band. Kanaal 42 bijvoorbeeld.
Ik heb 2x Netgear AP (EAX80) en als beiden een kanaal boven de 100 hebben zetten ze elkaar soms uit, alsof een andere wifi bron als “radar” gedetecteerd wordt.

1 like

Er is een nieuwe SW versie gebakken, als je problemen hebt, zou je mij een DM willen sturen? Dan krijg je de download link:-)

@Sander_AVM Ik ben vrij nieuw op dit forum, hoe stuur ik een DM. Ik heb ook belang bij die nieuwe SW Versie. Voor de duidelijkheid, ik draai nu op: [07.24-86294 BETA]

Klik met je linker muisknop op de naam van Sander_AVM en kies “Bericht” in de rechter bovenhoek.

Dank. Voor nu wacht ik nog heel even met installeren. Laatste uitval was op 6 maart in de avond. Dus zolang het nu stabiel blijft laat ik het eerst zo.

Thx ik wacht ook even met de nieuwe sw versie, draai de beta versie …86294 en ook sinds afgelopen dinsdag geen uitval …

@Sander_AVM
ik heb nu FRITZ!OS: [07.24-86606 PLUS] draaien. Hopelijk zij de problemen weg nu.

1 like

Zojuist helaas opnieuw uitval gehad ondanks ik de BETA-release 7.24-86294 heb draaien.
Het leek goed te gaan, namelijk vanaf zondag 18:00 uur geen uitval gehad, tot nu.

Indien er een nieuwe FW versie is houd ik mij aanbevolen deze (opnieuw) te testen
Alvast bedankt.

Sander, kun jij mij de link naar de deze firmware toesturen ?

even sander_avm een pb sturen. ik weet niet of ik die mag delen

1 like

De link zit in je DM!

@Sander_AVM
Doe geen moeite, de fritzbox is alweer gecrashed helaas. Ik heb een support file, waar kan die naartoe?

@Sander_AVM, toevoeging op bericht van @sander_kerkhoff is dat (Althans bij mij) de Wifi-/LAN verbindingen blijven bestaan, echter lijkt het erop alsof de IP-stack onderuit gaat(Gaat hangen), waardoor de default GW niet meer bereikbaar is(o.a. DHCP service werkt niet meer waardoor de devices een APIPA IP adres krijgen). Ik kan niet zien of de internet verbinding wel operationeel blijft.

nee, wifi gaat er ook uit hier. Bedraad of onbedraad, handmatig of DHCP, box is onbereikbaar voor een minuut of 10 en herstart dan
Of de WAN nog werkt is onbekend, kan ik niet zien

Gistermiddag voor het eerst sinds zaterdag weer uitval gehad. Nu 86606 plus draaiende sinds gisteren. Ik zal kijken of het nu stabieler draait. Er lijkt wel enige tendens te zijn. Op de momenten dat het weg valt ben ik bijvoorbeeld Netflix of NPO aan het kijken. Kan ook toeval zijn.

@Sander_AVM; Toch maar even de meest recente FW 86606 geïnstalleerd, ondanks ik heb begrepen dat ook deze bij bepaalde gebruikers inmiddels ook al weer een crash heeft veroorzaakt. Is er nu op basis van de diagnostische gegevens een oplossingsrichting bekend dan wel waar het probleem zich bevind en onder welke omstandigheden het probleem optreed ? Het lijkt er op, zoals meerder gebruikers ook hebben aangegeven, dat wanneer het modem meer dan gemiddeld wordt belast deze crashed.