FRITZ!Box 5530 Fiber met Wifi 6 en 2.5 Gb/s LAN

@Sander_AVM nu wel. Denk een cookie/caching probleem van chrome
met ms edge ging het wel.
FRITZ!OS: 07.24-86294 BETA - [Versie up-to-date

Wat een prachtig voorbeeld van een goede samenwerking!
Als oud customer&technical support manager (mobiele telecom) maakt mijn hart sprongetjes van geluk. Hopelijk is het uitvallen van de verbinding nu verleden tijd. Keep my fingers crossed :smiley:

1 like

Ondertussen ook mijn fritzbox geupdate met de beta versie, kijken of het nu beter gaat. Wat uitvalt lijkt bij mij de gehele internet verbinding en daarbij ook de 2.4 en 5GHz wifi. Ik had eerder ook al geprobeerd deze kanalen uit elkaar te halen maar dat hielp volgens mij bij mij niet, alles was gewoon opeens weg. Of ik nog wel verbinding kon maken met de fritsbox weet ik nog niet evenals een eventuele foutmelding. Afwachten nu.

@sander_kerkhoff

Top dat het gelukt is!

We horen graag wat de ervaringen zijn na de update!

@Jacko

Zou je eens kunnen kijken of het na de update wel naar behoren functioneert?

Het is nog niet opgelost, hopelijk wel
Ik houd jullie op de hoogte😁

@Sander_AVM @BerndGaykema @johan @Jacko

Helaas, zojuist wederom uitval en herstart van de fritzbox na een minuut op 10. Wifi weg, geen ipadres, fritzbox onbereikbaar. Geen verbetering helaas…

ik hoop toch echt dat dit snel opgelost gaat worden, dit werkt niet zo

@sander_kerkhoff

Zou je opnieuw support file willen maken en mailen naar Tweak? Dan gaan we er gelijk naar kijken!

@Sander_AVM gemaakt en gemaild

@Sander_AVM @BerndGaykema @johan @Jacko

Wat me opvalt, gister 2x, als de router weinig doet(niemand thuis), de router crasht zodra er iemand thuis komt.
De 2 crashes van gister gebeurden beide na binnenkomst van iemand

@sander_kerkhoff

Dank voor de input, we hebben deze intern doorgezet. Issue is in onderzoek door ons development team, en we verwachten snel een oplossing beschikbaar te hebben!

Even afkloppen maar ik heb nu sinds twee dagen mijn extra wifi acces point verwijderd en een Fritz 3000 repeater geplaatst, aangesloten op LAN en in mesh. Eén Wifi adres voor beide en geen gescheiden 2,4/5GHz. Bijna overal de Wifi nu sterk en LAN nog niet uitgevallen. Het lijkt of het steeds heen en weer switchen van 2,4 naar 5GHz en router/acces point ook verwarrend is voor de fritzbox, het verbinden duurt dan ook erg lang.

Ik heb nu een week Tweak en moet helaas constateren dat ik ook deze ‘storing’ heb.
Mijn bevindingen tot nu toe:

  • Het lijkt vooral in de avonduren te spelen.
  • Wifi valt eerst weg, LAN is ook niet meer actief en ik kan bedraad ook de webinterface van de Fritzbox niet meer benaderen.
  • Qua WAN uplink lijkt deze nog wel online te zijn, het lijkt er dus echt op dat de Fritzbox helemaal vast loopt.
  • Zowel getest met de (stable) firmware 7.21 als de (beta) firmware 7.24. Merk tot nog toe geen verschil of verbetering.
  • Storing herstelt zich vaak automatisch na een paar minuten. Helaas is het logboek dan leeg van de Fritzbox en kan ik dus niet goed achterhalen waar het op vast liep.

yep, hier ook geen verschil. Het heeft 2 dagen goed gegaan, zojuist wederom een reboot.
Hier lijkt het erop dat zodra het netwerk zwaarder belast wordt de fritzbox ermee ophoudt

vooralsnog terug naar ziggo, loopt nog tot eind van de maand.
@Sander_AVM @BerndGaykema @johan @Jacko
is er al een oplossing in zicht? Dit is onwerkbaar

@Sander_AVM is de sfp module uit de fritzbox ook bruikbaar in een switch met sfp poort?
Dan kan ik de fritzbox omzeilen tot de problemen opgelost zijn

Niet in een switch, maar je kan wel een sfp in een media converter, met daarachter een andere router gebruiken.
Maar ik weet niet of de sfp met een mediaconverter compatible is, dat is soms een beetje hit or miss.

Waarom niet in een switch?
Sfp poort in een switch lijkt mij hetzelfde als in de Fritzbox. Of is dat een speciake versie

Een switch is geen router. Je hebt routerfunctionaliteit nodig, dus een router.

1 like

Ja, dat weet ik. Is ook niet mijn vraag
Ik wil weten of die sfp module in een switch kan?
Routers heb ik genoeg liggen.

Gister de Fritzbox maar uitgeschakeld. Ziggo werkt nog tot eind van de maand