FRITZ!Box 5530 Fiber met Wifi 6 en 2.5 Gb/s LAN

7.26 origineel
Ben bewust nog niet naar de lab gegaan.

Vanaf 1/5 probleemloos op 7.26 en sinds gisteren op lab zonder storingen :crossed_fingers:

Helaas, zojuist box opnieuw gestart.
5ghz wifi uitzetten is niet de oplossing.
Vanavond alle wifi uit en eigen wifi, is de laatste optie qwa techniek…

@Homecargo: welke versie heb je dan van het lab gedownload? Ik draai 7.26, maar die is ook niet stabiel.

Zie: https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/fresh-from-development/

7.26 draait idd niet stabiel.
Vanavond alle wifi uit eigen wifi ac puntje van ubiquiti eraan en dan kijken wat er gebeurt.
Al lijkt het me niet de oplossing, als de box crashed is deze ook niet benaderbaar, de info die dan te zien in bij het wifi netwerk op de verschillende divices is ’ signaalsterkte goed, geen internet toegang " box ook niet te benaderen

Deze thread meelezend, vind ik het toch ook wel interessant. :grin:

Ik ben benieuwd naar je resultaten @RoyW, je zou ook nog kunnen kijken of er een verschil is als je specifiek WiFi-6/802.11ax uitzet (als dat kan). Maar zoals je zegt, het zou raar zijn als dat het oplost.

Zelf ben ik supertevreden over mijn 7590, en had niet verwacht dat dit soort issues zouden voorkomen bij een nieuw AVM-product. :open_mouth: Er gaan berichten over een “7590 AX”, maar ik denk dat ik die even oversla tot zeker is wat hier het probleem is.

Ik ben ook wel benieuwd: heeft AVM de probleem kunnen reproduceren? En is het een kleine groep van de 5530-gebruikers die dit ervaart, of zijn het er meer(/iedereen)?

Waarschijnlijk gaat het uitschakelen van de WiFi in de fritz box niks opleveren. Gister avond alle wifi gebruikers uitgezet, alleen de nvr van de ip camera’s actief geweest, toen ik vanmorgen m’n wifi inschakelde op telefoon en de app van hikvision opende kreeg ik de melding apparaat niet online.
De nvr hangt via kabel in het netwerk
Ook via 4g niet te benaderen.

@Sander_AVM: Bedankt, ik heb de Beta geïnstalleerd. Direct daarna viel de internet verbinding uit met de bekende foutmelding:
foutoorzaak: 2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)
Dus dit was niet de oplossing.

07.26-88173 BETA vooralsnog probleemloos.
Ik gebruik zowel de 2.4 als de 5 GHz maar heb de kanalen vastgezet en afgestemd met de buren. En alle ca 30 apparaten in huis hebben een vast IP adres en sindsdien eigenlijk geen problemen gehad met uitzondering van de post eind april, maar toen was er een landelijke storing blijkbaar

Op dit moment is het bij ook stabiel. Ik wacht af.

Helaas…
Blijft een droeve ellende. Onbetrouwbare verbinding. Router loopt steeds vast. Alleen een harde reset (stroom eraf), werkt.
Dan gaat het soms een dag goed… Soms iets langer…
Gaan toch de overstap maken naaar een ander… Want de klantenservice bereiken is ook een dingetje…
Word vervolgt.

Ben sinds twee dagen over op 07.26-88765 BETA. Vooralsnog zonder enkel probleem. 3 wifiversterkers en ca 30 apparaten online via ethernetkabel en wifi. Wifi kanalen staan vast in afstemming met buren en alle apparaten hebben een vast IP-adres. Sindsdien werkt alles perfect, ongeacht welke versie.

@RoyW Dat klinkt niet goed, draait je FRITZ!box op de 07.26 of de 07.26-88765 (te downloaden via https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/fresh-from-development/)

Ik moet zeggen dat bij mij het euvel in ieder geval opgelost lijkt te zijn, sinds een van de latere 07.26 lab versies naar mijn idee. Sindsdien niet meer weggevallen en ook situaties waarbij hij sowieso eruit klapte draaien nu stabiel.

1 like

Ik lees hier nu niets meer over de problemen met de FRITZ!Box 5530 fiber. Werkt het apparaat nu zonder noemenswaardige problemen?

De FRITZ!Box 5530 fiber is nu bij een klein aantal internet winkels te koop. Maar wanneer het apparaat nog te veel kinderziektes heeft, laat ik het wel uit mijn hoofd om die nu al te kopen.

Hier alles 100 % TOP ! Zie mijn laatste bericht, inmiddels wel op 07.26-88956 BETA

2 likes

07.27 is inmiddels ook uit voor de 5530 Fiber.

Improvements in FRITZ!OS 07.27

Fiber:

  • NEW Registration-ID für XGS-PON connections can be set in GUI
  • NEW FRITZ!SFP Transceiver module is activated by FRITZ!OS
  • Improved Eventlog entry for detection of connected fiber technology optimized
  • Improved Settings for specific operators are set automatically by FRITZ!OS
  • Fixed Display of technical details for FRITZ!SFP XGS-PON corrected
  • Fixed Checkmark for the PLOAM password (“ONT-Installationskennung”) can be removed again

Wireless:

  • Improved Better stability
  • Fixed Possible problems while registering repeaters after changing Wi-Fir encryption from “WPA2+WPA3” to “non-encrypted”
  • Fixed WPS for the Wi-Fi Guest Access did not work reliably with non-encrypted Wi-Fi
  • Fixed The legend under the “Allocation of Wi-Fi Channels” diagram was not rendered in a single line (“Wi-Fi /Wi-Fi Channels” page))
  • Fixed Vulnerabilities in the processing of incoming fragmented frames and aggregated MPDUs (A-MPDU) fixed (“Fragatttack”)

Telephony:

  • Change Necessary change for use of a Google online telephone book in the future
  • Fixed After editing CompanyFlex Cloud PBX telephone numbers, these numbers were no longer registered
  • Fixed No display of call blocks if these included an entry without a telephone number
  • Fixed Searches in the telephone book could be performed using a name, but not a telephone number
  • Fixed Configuration of internal fax function not possible when a telephone book contained an entry without a telephone number
  • Fixed During use of encrypted telephony, if a caller cancels a call before it is picked up, telephones on the FRITZ!Box could ring endlessly
  • Fixed Occasionally, three-party conferences did not work on an analog telephones

DECT:

  • Fixed After long operation times, certain functions were sometimes no longer available (“search for updates” and others…)

System:

  • Change Push Service: Various corrections to content of “Change notice” email
  • Fixed The code of the Google Authenticator could not always be entered on the user interface
1 like

Ik ben benieuwd wat bij andere gebruikers de interne temperatuur is.

Je vindt deze informatie terug in het menu internet–> Fiber-informatie–> Fiber tab.

Bij mij is dit rond de 59 C

Hier is de temperatuur 68,9 graden