Contract en oplossing

Beste Tweak,

Hoe zit het ju met mijn contract?

Heb nog geen reactie gehad op mijn laatste mail.
En wat gaan jullie nu doen betreft het trage zappen van de decoder?

Het forum is helaas geen geschikte plaats om individuele klant-problemen publiek te bespreken. Daarvoor kun je het best even contact opnemen met onze servicedesk.

Alle ontvangers voor IPTV hebben even nodig om van kanaal te wisselen. Er worden achter de schermen meerdere technieken gebruikt om zappen zo soepel mogelijk te maken, maar het zal helaas altijd een aantal seconden duren.

Hier is helaas voor ons niks aan te doen, maar we hebben wel aan Canal Digitaal doorgegeven dat dit een wens is die wij horen.

Daar gaan ze bij Tweak niks aan doen! Er is geen kennis op dat vlak. Ook bij Online/CanalDigitaal (Daar haalt Tweak de TV vandaan) zal je niet veel vinden. Als je snel wilt zappen, zal je je moeten verdiepen in IP-boxen en er 1 kopen die wel snelle Firmware heeft en dus wel snel is met zappen. Providers leveren 9 van de 10 keer bagger. Waarvan Akte! Je kan het aan de reactie van Randal al zien. Liever geen negatieve reacties en zo snel en geruisloos mogelijk weg van het forum.

Maar kan je eigen settopbox gebruiken dan?
Want al gevraagd om oplossing maar doen ze niks mee.

Gevraagd om nieuwe box nog steeds geen reactie daarop.
Nog 2 weken dan is mijn termijn van 4 weken verlopen.
Zodat ik kosteloos van hun afkan.
Aangezien ze niet met een oplossing komen.

Ja, dat kan, maar niet zomaar. Er zal iets van versleuteling inzitten en je moet instellingen als ip-adressen moeten weten. De betere Satelliettuner (Enigma-2 en sommige Linux boxen) kan gewoon een IP-Box emuleren, mits je natuurlijk alles goed hebt staan en de juiste firmware hebt! Dit wil men liever niet, omdat leken dan te veel de helpdesk bellen als het mis gaat en ook dat er geen controle meer is. Resumé: Het kan wel, maar je moet dan vele uren investeren om het onder de knie krijgen!

Overigens kan je wel van je contract af, bijvoorbeeld wegens wanprestatie(s). Kijk maar eens op de sites van Radar, kassa of de consumentenbond. Daar vind je wel voorbeeld brieven.