2151HM Nieuw-vennep geen 1GB (meer sinds vorige week)?

Check mijn postcode/huis# weekje terug o.i.d., alles OK, glasvezel, 1GB+tel = 44€

Probeer het vandaag nog eens, nu serieus, >> alleen 100MB beschikbaar (@ 47€)

Bel met Tweak Helpdesk:
" … Tsja je zit achter KPN fiber en die knijpt naar 100Mb …

Vorige week was het wel OK? Tsja dat zal dan net veranderd zijn … "

Toch even checken hier. Ik woon in nieuw vennep postcode 2151HM (bij Schiphol)

Daar komt (omdat het ‘KPN’ vezel is, heb nu een Youfone 100MB glasvezel (KPN) abbo)

nooit meer 1GB abbonnementen van Tweak?

Foute info/duurt even/uitrol komt nog/defund KPN?

? thx

In feite biedt Tweak twee soorten internetverbindingen aan:

  1. via eigen netwerk (1000 Mbit)
  2. via KPN-netwerk (100 Mbit)

Overal waar Tweak niet haar eigen netwerk heeft, is de limiet (helaas) 100 Mbit en is de prijs (helaas) ook anders. Dat ligt dus vooral aan wat Tweak van KPN kan afnemen.

Je noemt dat er eerder wel 1000 Mbit werd aangegeven voor jouw woonplaats, dat weet ik natuurlijk niet (misschien dat iemand van Tweak daar wel met zekerheid wat over kan zeggen), maar als ik op het kaartje van het gigabit-levergebied kijk, zie ik Nieuw-Vennep daar niet bijstaan (ook niet als “wordt aangelegd”):

Dit is misschien vooral een herhaling van wat je zelf al had gevonden, maar dan is dat bij deze in ieder geval bevestigd. Als er iemand van Tweak langskomt, kunnen ze vast meer toelichten.

Oh, en welkom op het forum. :smile:

Ik kan me niet voorstellen dat de postcodechecker aan heeft gegeven dat op jouw adres iets anders heeft aangegeven dan 100 Mbit. In geen enkele database van ons staat dat postcodegebied als leverbaar dus KPN’s netwerk is de enige waarover we daar FttH kunnen aanbieden.