10G SFP+ mogelijk?

Goedemiddag,

Voor de inkomende glasvezel verbinding die ik rechtstreeks wil aansluiten op een 10G SFP+ switch is dit mogelijk of moet dit een SFP 1G module zijn? de golflengte moet iniedergeval wat ik begreep 1310/1550nm zijn hoop iemand hier een antwoord op heeft ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden via Google.

Groeten,
Marvin

Zou ook moeten werken als ie negotiate naar 1 Gbit.
Maar ik neem aan dat de gigabit modules iets goedkoper zijn en dus een betere keuze

En zoals in een ander topic vermeld is Ubiquiti UF-SM-1G-S SFP Module deze gewoon te gebruiken op een Ubiquiti UniFi Pro Switch Gen 2 ? kan geen vergelijkbare zo vinden die 10G (alvast ondersteuning voor toekomst) Ubiquiti UF-SM-10G-S SFP+ deze gaat maar tot 1270/1330nm

Nee, 1000BASE-BX en 10GBASE-BX10 gebruiken verschillende golflengtes, dus een 10G module gaat het niet doen. Je kunt wel (uitzonderingen daargelaten, even checken bij de fabrikant van je router) gewoon een 1000BASE-BX-U SFP in je SFP+ cage gebruiken.

Ik heb een SFP in gebruik in een van de SFP+ ports van mijn MikroTik CCR1036-8G-2S+. Werkt prima, mits ik de link speed op 1G forceer.

Daar was ik al bang voor dan ga ik kijken of de bovenstaande module compatible is.
Beide bedankt voor het antwoord !

Deze werkt: https://www.fs.com/de-en/products/11802.html

Ik heb net mijn situatie met foto’s op het forum gezet waarbij ik een SFP 1Gb module gebruik bij de Unifi Dream Machine Pro die SFP+ poorten heeft. Geheel werkt, dus weet niet voor jouw situatie maar het kan dus goed. Hopelijk helpt de beschrijving jou en heb hierbij ook de gebruikte producten aangegeven. Volgens mij heeft Tweak op dit moment alleen 1Gb Internet dus een SFP 10Gb module voor Internet is niet nodig.

In mijn UDM-SE heb ik de “oude” SFP-module UF-SM-1G-S gestoken (WAN) met daarin de glasvezel van Tweak. Draait prima zonder verdere aanpassingen.

Voor mijn interne netwerk gebruik ik de UP-TR-SR-CI (10G SFP+ multi-mode) van Uptimed. Deze multi-mode glasvezel gaat naar de QNAP 10G switch QSW-M1208-8C, waar eenzelfde UP-TR-SR-CI in zit.

Kijk eens op de website van Uptimed: ze hebben van alles voor 10G. Dichterbij dan FS.com.